احداث بزرگترین خطوط ریلی شرق کشور توسط فولاد سنگان

مدیر پروژه خطوط ریلی فولاد سنگان درخصوص افتتاح پروژه ایستگاه خطوط ریلی با اشاره به شرایط منطقه معدنی سنگان و استقرار کارخانجات صنعتی مختلف افزود: در شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با شناسایی پروژه های استراتژیک و گلوگاه های تولیدی، بارگیـرخانه  کامیـونی به ظرفیت پنج میلیون تن احداث گردید و در خصوص ریل، این مهم اولویت نخست شرکت بود که بیش از سه سال قبل به بهره برداری رسید.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد سنگان؛ محمدرضا سبزواری، سبزواری گفت: مهمترین مشکل ما ایستگاه بود که این ایستگاه جوابگوی حجم دریافت و ارسال محصول شرکت نبود و نهایتا با بررسی های انجام گرفته و جلسات کارشناسی پروژه تکمیل خطـوط ریلی تعریف و برنامه ریزی شد.

سبزواری در این خصوص اضافه کرد : برای راه اندازی و ساخت این پروژه سرمایه ای بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال در بحث تامین و مهندسی  و بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال در اجرا هزینه سرمایه‌گذاری شد.

وی با اشاره به راه اندازی این خطوط و کمک به توسعه اقتصادی در شرق کشور و تأمین مواد اولیه مورد نیازهـلدینگ فولاد مبارکه گفت : هرچه زمان انباشت و بارگیری محصول کمتر باشد، در کیفیت نهایی آن و به تبع فروش، تاثیر دارد و از طرفی خطوط راه آهن توانایی سرویس دهی و ارائه خدمات بهتری را داراست و بارگیری به موقع حتی بر شرایط تولید شرکت فولاد سنگان تأثیر مثبتی دارد. وی ادامه داد: در خصوص این پروژه با در نظرگرفتن ظرفیت شرکت ها و مشاوران حاضر در منطقه و کشور، از ریل داخل کشور استفاده نموده ایم و با همت و تلاش همکاران بازرگانی، این مهم با سرعت بیشتر و موثرتری تامین گردید.

وی با اشاره به بومی سازی سوزن ها ریـلی گفت : بومی سازی سوزن‌ها در داخل کشور صرفه جویی ارزی مناسبی در پی داشت و موضوع مورد تاکید در این خصوص تسهیل و تسریع در روند ساخت و پیشرفت کار بود.

مدیر پروژه خطوط ریلی افزود: شرکت فولاد سنگان با ظرفیت سازی ده میلیون تنی بارگیرخانه، عملا پیش بینی پروژه های توسعه ای را نیز داشته است و با افزایش ظرفیت تولید در سالهای آینده، خطوط راه آهن و ایستگاه مربوط نقش مهمی در حمل محصولات تولیدی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *