یکی از اهداف اصلی برگزاری نمایشگاه،رتبه‌بندی فعالان پستی است

مدیرعامل شرکت ملی گفت:یکی از اهداف اصلی نمایشگاه موضوع رتبه‌بندی فعالان پستی است، شاید نتوانیم از همه بازیگران شبکه پست در دوره نخست تقدیر کنیم اما می‌کوشیم بستر توسعه شبکه پستی را با ظرفیت‌های بخش خصوصی فراهم کنیم و قطعا در سال آینده این نمایشگاه هرچه باشکوه‌تر برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست؛ محمود لیائی مدیرعامل شرکت ملی پست درنشست خبری نخستین نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته گفت: سال‌های سال این دغدغه وجود داشت که تریبونی نداریم تا زحمات شبکه پست را خدمت مردم ارائه کنیم و یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه هم این است که اجزای صنعت پست و لجستیک را به مردم ارایه کنیم.

وی افزود: حرکتی تحت عنوان “جهاد تبیین پستی” آغاز شده تا مردم ضمن آشنایی با سرویس‌های پستی بتوانند از این دستاوردها استفاده کنند و ما نیز بتوانیم خود را در معرض قضاوت مردم و شرکت‌های دیگر قرار بدهیم تا بتوانیم خلاهایی که ممکن است وجود داشته باشد را برطرف کنیم.

معاون وزیر ارتباطات از حضور بیش از 80 شرکت خلاق و نوآور و 40 شرکت از اعضای مرکز نوآوری پست دراین رویداد خبر داد و گفت این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آشنایی دیگر شرکت های نوآور و دانش بنیان با این صنعت و ارائه ایده ها و تبادل تجربیات در حوزه پست است.مدیرعامل شرکت ملی پست اشاره کرد:یکی از اهداف اصلی نمایشگاه موضوع رتبه‌بندی فعالان پستی است، شاید نتوانیم از همه بازیگران شبکه پست در دوره نخست تقدیر کنیم اما تلاش می شود بستر توسعه شبکه پستی را با ظرفیت‌های بخش خصوصی فراهم کنیم و قطعا در سال آینده این نمایشگاه هرچه باشکوه‌تر برگزار می‌شود.لیایی ادامه داد:هم افزایی بازیگران اصلی و کلیدی صنعت پست یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه صنعت پست است.وی افزود:کارگروه ویژه‌ای برای استفاده از ظرفیت‌های شرکت های دانش بنیان در شرکت ملی پست تشکیل شده است که با استفاده از ابزار‌های قانونی تلاش می‌کنیم فرایند‌های قانونی برای تسهیل فعالیت آنها تسهیل شود.رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست گفت: با توجه به توصیه‌های وزیر ارتباطات، از عنوان بین‌المللی برای نام‌گذاری این نمایشگاه استفاده نشد، اما در عین حال از دبیرکل اتحادیه جهانی پست دعوت کردیم برای این همایش حضور داشته باشد. در کنار این برای تمام اپراتورهای جهانی پست نیز دعوت‌نامه ارسال کردیم تا به صورت رایگان در این همایش حضور پیدا کنند. امیدواری بتوانیم از حضور آن‌ها در این نمایشگاه برای انتقال تجربه استفاده کنیم.

وی با اشاره به  اینکه یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه معرفی اجزای صنعت پست و لجستیک آن به مردم ست،گفت:متاسفانه در کشور ما سرانه پستی در مقایسه با کشورهای توسعه یافته بسیار پایین و نسبت ما با کشورهای پیشروتقریبا ۱۰ به ۶۰۰ است.

مدیرعامل شرکت ملی پست خاطرنشان کرد:خوشبختانه در حال حاضر بلوغ مردم در استفاده از خدمات پستی افزایش یافته است، اما هنوز با ایده آل فاصله داریم لذا حرکتی را آغاز کرده‌ایم تا مردم در نمایشگاه از دستاوردهای این صنعت راهبردی کاملا آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه شرکت ملی پست، پیشگام حوزه تجارت الکترونیک است، گفت: قصد داریم مردم را در این رویداد با نقش پست در رونق صنعت تجارت الکترونیک آشنا کنیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست با اعلام اینکه طبق هماهنگی لازم اقشار مختلف مردم از قشر دانش آموز و دانشجو تا لایه های مختلف می‌توانند با حضور در نمایشگاه از نزدیک با ظرفیت‌های پستی کشور آشنا شوند، گفت:انتظار می رود اصحاب رسانه با ظرفیت های خود ارتباط مردم با صنعت پست را در این رویداد پررنگ تر نمایند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به سابقه چندهزار ساله پست در ایران افزود:بر آنیم تا سابقه سیر تحول صنعت پست را در نمایشگاه با ابزارهای مختلف و در قالب محتواهای ویدئویی و تصویری ویژه‌ نمایش دهیم.

لیایی ضمن دعوت از عموم مردم گفت: «ما خودمان را در این نمایشگاه، در معرض قضاوت مردم و شرکت‌های فعال در حوزه پست قرار داده ایم و هدف اصلی ما نیز در این رویداد هم‌افزایی است.

نخستین همایش و نمایشگاه صنعت پست،تجارت الکترونیک،لجستیک هوشمند و صنایع وابسته از تاریخ ۸ تا ۱۱ خرداد سال جاری درمصلای امام خمینی برگزار می شود.

آشنایی با زیست‌بوم صنعت پست با یکدیگر، تعامل شرکت‌های داخلی با شرکت‌های خارجی،عرضه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های پست و انتقال تجربه و استفاده از دانش مدیران از جمله اهداف این نمایشگاه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *