×

منوی سایت

اخبار ویژه

بروكراسی‌های اداری نبايد وقفه‌ای در توليد خودرو ايجاد كند

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاكيد بر اينكه بروكراسی‌های اداری نبايد مانع توليد خودرو شود، گفت: با هماهنگی و تفاهم بين وزارتخانه‌ها، مجموعه‌های بالادستی و توليدكنندگان می‌توان با شرايط بهتری توليد و عرضه خودرو در بازار را دنبال كرد.

 به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی گروه خودروسازی سایپا؛ علیرضا عسگریان در حاشیه مراسم گرامیداشت روز كار و كارگر و در جریان بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدرن ترین خط تولید موتور ME16 شرکت مگاموتور، درباره روند تولیدی كه گروه خودروسازی سایپا در پیش گرفته است، تصریح كرد: بر اساس گزارش های رسمی كه گروه خودروسازی سایپا منتشر كرده، تولید خودرو در این شركت رو به افزایش است و مدیران این مجموعه در افزایش تیراژ تولید، ارتقا كیفیت، جذب نخبگان و فارغ التحصیلان جدیت دارد.

او ادامه داد: برنامه 1402 گروه خودروسازی سایپا نشان می دهد كه تولید خودرو (700هزار دستگاه تولید داخل و 100 هزار دستگاه مونتاژ) افزایشی است و تا پایان سال جاری از 7 محصول جدید رونمایی می شود. امیدواریم این خودروساز با برنامه های تدوین شده، دستاوردهای خوبی داشته باشد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: زمانی‌كه قرار است تیراژ تولید خودرو افزایش پیدا كند، محصولات جدید روانه بازار شود و همچنین عرضه تركیبی خودروها صورت گیرد، موانع و چالش هایی نیز ایجاد می شود كه می تواند بر فرایند تولید اثرگذار باشد از همین رو وزارتخانه های مرتبط و مجموعه های بالادستی باید به گونه ای سیاست گذاری كنند كه به واسطه بروكراسی، وقفه ای در تولید پیش نیاید.

او تصریح كرد: با هماهنگی معقول و تفاهم  بین وزارتخانه ها، مجموعه های بالادستی و تولیدكنندگان می توان با شرایط بهتری خودرو در بازار تزریق كرد. از آنجا كه گروه خودروسازی سایپا نگاه تحولی دارد و برای توسعه محصولات خود آرزوهای مجللی دارد، ضرورت دارد كه سیاست گذاران همراهی بیشتری با این بنگاه صنعتی داشته باشند.

عسگریان در ارتباط با اقدام گروه خودروسازی سایپا در جذب نیروهای دانش‌آموخته دانشگاهی متخصص برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود، گفت: جذب کارگر متخصص و متصل کردن حوزه دانشی به بخش صنعتی اکنون در حال تحقق است. جذب افرادی با کارآزمودگی لازم و دارای تحصیلات دانشگاهی از دانشگاه های معتبر و ورود آنها به حوزه صنعت، بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی، اقدامی بسیار مناسب به شمار می‌رود.

معاون وزیر کار تاکید کرد: ما برای به کارگیری نیروی متخصص نیازمند دستگاه مولد هستیم که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این راستای جایگاه خوبی در اختیار دارد. ارتباط با دانشگاه و صنعت در کنار تدوین حوزه‌های مهارتی توسط این سازمان باید در دستور کار باشد.

او بیان کرد: علاوه بر جذب نیروی کار دانش‌آموخته دارای مهارت پیش از اشتغال، مهارت بین شغلی در حین اشتغال نیز صورت می‌گیرد. براساس داده‌های حوزه دانشی، مهارت هر فرد ماهر پس از ۵ سال به نصف کاهش پیدا می‌کند و این موضوع، اهمیت تداوم مساله مهارت‌آموزی را نشان می‌دهد.

معاون وزیر کار با تاكید بر اینكه گروه خودروسازی سایپا در حال پیوند زدن فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای و دانشگاهیان به صنعت خودرو است، گفت: این مجموعه درصدد آن است كه افرادی را استخدام كند كه از دانشگاه های كشور و مراكز فنی و حرفه ای، فارغ التحصیل شدند، لذا با تزریق نیروی جوان، علمی و كارآزموده می توان انتظار داشت كه گروه خودروسازی سایپا سیر تحولی خود را با سرعت بیشتری دنبال كند.

عسگریان درباره فعالیت‌ خودروسازان بخش خصوصی در تحقق رشد تولید، گفت: رقابت بین بخش دولتی و خصوصی باید به گونه‌ای سازماندهی شود که به توسعه فعالیت‌ بخش خصوصی كمك كند. با توجه به امکانات بیشتر بخش دولتی نسبت به بخش خصوصی، هماهنگی لازم بین نهادها و دستگاه‌ها با فعالان حوزه صنعت، می تواند باعث رشد بخش خصوصی شود. بخش خصوصی با وجود امکانات کم، اقدامات قابل قبولی در حوزه تولید خودرو و قطعه سازی انجام داده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.