نقش‌آفرینی در تحقق شعار سال ۱۴۰۲با رشد تولید و تسریع در اجرای طرح‌های توسعه

سالی که گذشت، سالی پر از چالش و البته سرشار از دستاوردهای افتخارآمیز برای فولاد مبارکه بود و با همه فراز و فرودهایش به لطف خداوند متعال و همت مضاعف همکاران ارجمند در گروه بزرگ فولاد مبارکه با ثبت رکوردهای متعدد آغاز و با عبور غرورآفرین از رکورد قبلی تولید سالانه ۱۰ میلیون تن فولاد خام در گروه فولاد مبارکه و گذر از ظرفیت اسمی ۷.۲ میلیون تن تختال در خود شرکت به پایان رسید.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از شرکت فولاد مبارکه؛ محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، با بیان مطلب فوق و با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه مسیر گذشته را با کار گروهی و همدلی طی کرده است تصریح کرد: برداشتن گام دوم و مسیری که پس از سه دهه پیش روی ماست به حمیت و غیرتی دوباره نیاز دارد تا در این مسیر همچنان به تولید افتخار و عزت بپردازیم، مسیری که ان‌شاءالله ماندگار و پربرکت است. به همین منظور با اتکا به زیرساخت‌هایی که در حوزه‌های دانش‌بنیان و تولید محصولات جدید و همچنین ظرفیت‌هایی که طی سالیان گذشته، به‌ویژه سال ۱۴۰۱ ایجاد شده، بر این باوریم که تحقق شعار سال ۱۴۰۲ در گروه فولاد مبارکه بیش از همیشه در دسترس است و با رشد تولید و تسریع در اجرای توسعه‌ها، امیدواریم که همچون سال‌های قبل، بتوانیم به خوبی در عملیاتی شدن شعار سال نقش‌آفرینی کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح دستاوردهای شرکت فولاد مبارکه و سایر شرکت‌های گروه پرداخت و با عنایت به راهبردی که از سوی مقام معظم رهبری برای مسئولان و به‌ویژه برای صنعتگران تبیین گردیده است، اظهار داشت: به لطف خداوند منان و با همت و همدلی تمامی کارکنان، پیمانکاران و شرکت‌های همکار فولاد مبارکه، در سال گذشته، علی‌رغم همه محدودیت‌ها، به دستاوردهای ارزشمندی دست یافتیم و توانستیم آن‌گونه که شایسته نام فولاد مبارکه است در رشد و تعالی اقتصاد و صنعت کشور مؤثر باشیم.

وی درهمین زمینه گفت: تأمین حداکثری نیاز بسیاری از صنایع مهم کشور، نظیر خودروسازی، لوازم‌خانگی کشور، لوله و پروفیل و بسیاری از صنایع دیگر که به‌طور مستقیم و غیرمستقیم ورق موردنیاز خود را از فولاد مبارکه تأمین می‌کنند، از دستاوردهای ارزشمند شرکت در سال گذشته بوده است. این در حالی است که در شرایط مختلف و نوسانات بازارهای جهانی و داخلی توانستیم با تولید حداکثری و پایدار و عرضه به‌موقع انواع محصولات از بروز هرگونه التهاب در بازارهای داخلی جلوگیری کنیم.

طیب‌نیا در ادامه سخنان خود دستاوردهای خطوط تولید و برخی شرکت‌های زیرمجموعه را چنین تشریح کرد:

عملکرد دوازده‌ماهه گروه فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰

در گروه فولاد مبارکه علی‌رغم از دست رفتن تناژ قابل‌ملاحظه‌ای از ظرفیت تولید به‌دلیل محدودیت‌های انرژی و قطعی برق و گاز در تابستان و زمستان، در حوزه‌های مختلف اعم از تولید گندله، آهن اسفنجی، تختال و کلاف گرم، عمدتاً با ثبت رکوردهای متعدد و رشد تولید نسبت به سال قبل مواجه بوده‌ایم؛ به‌نحوی‌که درمجموع خطوط گندله‌سازی فولاد مبارکه و سنگان در سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۱ میلیون و ۲۱ هزار تن گندله تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲.۷ درصدی داشته است. سهم فولاد مبارکه در تولید گندله با رشد ۳.۸ درصدی ۶ میلیون و ۹۶۴ هزار تن و سهم فولاد سنگان نیز با رشد یک‌درصدی ۴ میلیون و ۵۷ هزار تن بوده است.

در تولید آهن اسفنجی نیز گروه فولاد مبارکه که عنوان بزرگ‌ترین کارخانجات تولید آهن اسفنجی جهان را به نام خود ثبت کرده است، با تولید ۱۰ میلیون و ۳۰۶ هزار تن خوش درخشید. در این حوزه شرکت فولاد مبارکه با تولید ۶ میلیون و ۷۱۳ هزار تن به رشد ۶.۷ درصدی رسید. فولاد سبا با تولید یک‌میلیون و ۳۲۰ هزار تن، رشد ۳۴.۴ درصدی را به ثبت رساند و در فولاد سفیددشت نیز تولید این محصول از سال ۱۴۰۰ فراتر رفت و به ۸۰۳ هزار تن رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *