پرداخت ۱۳۵ تومان سود به سهامداران «شیران»

مجمع‌عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران با نماد «شیران» صبح امروز با حضور سهامداران در مجموعه فرهنگی‌وآموزشی بانک صنعت‌ومعدن برگزار شد و به هر سهم 135 تومان سود تعلق گرفت.

به گزارش اقتصاد ملت؛ تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 30/09/1401، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار، تعیین حق حضور اعضاء غیرموظف هیات‌مدیره و تعیین پاداش هیات‌مدیره عنوان شد.

بر اساس این گزارش فروش شرکت از ۵ هزار و ۲۵۱ به ۷ هزار و ۳۴۵ میلیارد تومان رسید.

همچنین فروش صادراتی محصول LAB؛ ۱۸۰۰ میلیارد تومان بوده و فروش داخلی نیز ۲۹۰۰ میلیارد تومان اعلام شد.

لازم به ذکر است قیمت نفت سفید از دی‌ماه سال گذشته تا تیرماه سالجاری رشد قابل‌توجهی داشت که ناشی از جنگ اوکراین و روسیه بود؛ این در حالی است که ۸۵ درصد ماده‌اولیه شرکت نفت سفید بود و LAB تنها با ۱۵درصد رشد قیمت را به دنبال داشت. در همین راستا بومی‌سازی برخی از تجهیزات در دستور کار قرار گرفت که در شرکت انجام شد.

بهره‌برداری از فاز اول نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی و توسعه آن به سه مگاوات تا خردادماه سال ۱۴۰۲ از دیگر فعالیت‌های مهم این مجموعه است.

اجرای طرح کاهش تولید برش سبک به دلیل اختلاف قیمت قابل‌توجه این برش و نفت سفید با صرفه ۷میلیون دلاری در سال و انجام تعمیرات اساسی ریفرمر قدیم واحد ۲۶۰۰ با صرفه‌جویی ۳۰۰ هزار دلاری در سال از اهم فعالیت‌های انجام شده سال مالی است.

همچنین ایجاد دفتر نمایندگی فروش در یکی از کشورها برای ارتباط مستقیم با مشتریان، افزودن بخش‌های تحویل CPT و CFT در فروش‌های صادراتی، رصد تحولات بازار و رقبا به منظور تداوم حضور رقابتی در بازارها و ارائه محصولات جدید بر اساس ظرفیت‌های موجود از مهمترین فعالیت‌های شرکت در بخش بازرگانی است.

وصول طلب ۱۶۶ میلیون درهم از شرکت هیزل که در دادگاه رأی به نفع شرکت صادر و دستور توقیف اموال انجام شد.

امکان استفاده از پساب تصفیه شده شرکت به عنوان آب بدون یون صنعتی از سال ۹۵ آغاز شد.

کاهش هزینه‌های سازمان در اجرای پروژه‌های پژوهشی و نوآوری از طریق استفاده از امکان هزینه‌کرد از محل مالیات شرکت و نیز توسعه دانش‌فنی محصولات با سطح فناوری واردات بر ارزش‌افزوده بیشتر از جمله اقدامات شرکت در حوزه اخذ پروانه و توسعه است.

از طرح‌های انجام شده می‌توان به تجاری‌سازی و تولید روغن ترانس اشاره کرد که ایجاد ارزش‌افزوده مناسب برای محصولات تولیدی و امکان افزایش تولید ماهانه ۵۰۰ تن متناسب با ارتقاء کیفیت را دارد.  

همچنین ۱۲۰۰ تن روغن ترانس به شرکت ایران ترانسفو در سال ۱۴۰۱ به فروش رسیده و برنامه فروش داخلی و صادراتی ۵۰۰۰ تن در سال آینده در دستور کار شرکت است.

خط تولید ۱۰ هزار تنی در طرح توسعه مبتنی بر دانش فنی کاتالیست جامد که دانش فنی و خریداری شده از شرکت UOP است. همچنین افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها در سال مالی جدید در دستور کار است.

از مهمترین اقدامات انجام شده شرکت می‌توان به موضوعات زیر اشاره کرد:

اخذ مجوز مرز مجازی اختصاصی اسکله بوشهر.

سرمایه‌گذاری در جزیره نگین و ایجاد مخازن و تأسیسات سقف ثابت و شناور، توسعه فعالیت‌های عملیاتی خدمات بندری و ساخت سه مخزن ذخیره‌سازی جدید دو منظوره برای مواد سبک‌وسنگین به میزان گنجایش ۷۵۰۰ متر مکعب، تأسیس و یا خرید شرکت حمل‌ونقل زمینی، توسعه فعالیت‌های حمل‌و‌نقل دریایی، توسعه فعالیت‌های بازرگانی در حوزه صادرات‌وواردات مواد شیمیایی از طرح‌ها و برنامه‌های شرکت بازرگانی به عنوان شرکت زیرمجموعه «شیران» است.

در ادامه مجمع سالانه «شیران» در پاسخ به سهامداران:

در نانوکربنات کلسیم سرمایه‌گذاری صورت نگرفته است.

صنایع شیمیایی شیران در اساسنامه؛ شیمی معدنی یک و دو، آرایش و بهداشت فعالیت دارد.

حوزه نانوکربنات کلسیم ارزیابی شده، اما سرمایه‌گذاری انجام نشده است.  

یکی از اصول اولیه مجموعه‌های بانک استفاده از پتانسیل‌های بانک است.  

فروش ریالی و تناژ شرکت افزایشی بود و با ۱۴۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت است. در مدت زمانی که قیمت دلار و نفت همراه با افزایش بود؛ قیمت فروش شرکت نیز افزایش یافت که عامدانه در برخی قسمت‌ها قیمت تولید را کاهش دادیم.

لازم به ذکر است در پایان مجمع به ازاء هر سهم «شیران» ۱۳۵ تومان سود نقدی بین سهامداران توزیع شد.##

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *