ارزآوری ایران با تعمیرات و کشتی سازی برای کشورهای همجوار کاسپین

زارعی، عضوی هیئت مدیره شرکت کشتی سازی صدرا با اشاره به غفلت از شناورسازی در داخل گفت: ایران می تواند با ساخت شناور برای کشورهای مختلف ارزآوری کند.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت کشتی سازی صدرا؛ علی زارعی با اشاره به ساخت دو فروند کشتی سه هزار و ۵۰۰ تنی چندمنظوره در این شرکت، نقش آفرینی در تجارت و کریدور شمال – جنوب برای انتقال کالاها و انرژی به چین و اروپا را از جمله برنامه ها ذکر کرد و گفت: کریدورهای شمال – جنوب در حال تکمیل است.

وی با اظهار این که اتصال مسیر ریلی رشت – منطقه آزاد کاسپین و تکمیل اسکله رو – رو می تواند بخشی از نیازها و اهداف کریدور شمال – جنوب را تکمیل کند، بهره گیری از ظرفیت بنادر را از دیگر طرح ها برشمرد و گفت: بنادر امیرآباد نیز دارای ظرفیت های خوبی است و می تواند زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی و درآمدهای ارزی را فراهم کند.

وی بر ضرورت ساخت کشتی های جدید برای توسعه ناوگان در دریای کاسپین تاکید کرد و گفت: تعداد کشتی های ایران در برابر آذربایجان و روسیه ناچیز است و باید در این زمینه تلاش بیشتری کنیم.

زارعی به بازار درآمدزای شناورسازی اشاره کرد و گفت: ایران می تواند با ساخت شناور و نفتکش برای کشورهایی نظیر ترکمنستان و قزاقستان ۶۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کند و باید نسبت به تکمیل کریدور شمال – جنوب اقدام کنیم.

عضو هیئت مدیره شرکت کشتی سازی صدرا یادآور شد: در حال حاضر به دلیل غفلت از ساخت کشتی و شناور، نیاز کشورهای سواحل کاسپین برای تعمیر و ساخت کشتی توسط کشورهای دیگر تامین می شود.

وی با اظهار این که در سال های اخیر بخشی از نیازها و سفارش های ساخت کشتی به شرکت صدرا سپرده شده است، گفت: ساخت دو فروند کشتی سه هزار و ۵۰۰ تنی در مازندران برای هزار نفر شغل ایجاد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *