دکتر اعلمی مدیرعامل سازمان اتکا خبر داد: عرضه ‌و فروش اینترنتی به زودی در اتکا راه اندازی می شود

با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان و جامه هدف؛ در آینده نزدیک عرضه ‌و فروش اینترنتی در اتکا راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ما؛ دکتر مرتضی اعلمی مدیرعامل سازمان اتکا ضمن بیان مطلب فوق در دومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه و با اشاره به اینکه به دنبال افزایش رضایتمندی جامعه هدف و هموطنان هستیم، گفت: در آینده نزدیک عرضه ‌و فروش اینترنتی را هم در اتکا خواهیم داشت.


دکتر اعلمی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه “آیا در آینده برنامه ای برای فروشگاه های اینترنتی و یا فروش آنلاین دارید”، گفت: در خصوص فروش اینترنتی و آنلاین لازم است بگویم که در حال حاضر در سازمان اتکا یک سری زیرساخت ها برای این منظور فراهم شده، اما هنوز کامل نشده است.

در واقع ما قصد داریم زمانی فروش اینترنتی را فعال و اجرایی کنیم که همه زیرساخت های آن به طور کامل تجهیز و فراهم شده باشد و بستر لازم برای زنجیره فروش به صورت آنلاین تکمیل باشد.
وی در ادامه گفت: برنامه ما در سازمان اتکا همیشه بر این است که تا زمانی که تمام زیرساخت های لازم برای اجرای کاری تکمیل نشده باشد و به صلاح سازمان نباشد؛ اجرا نشود.
وی در ادامه با بیان اینکه طرح فجر ۴۴ در دهه فجر اجرا شد و ۲ هزار قلم کالا با تخفیف مناسب ارائه شد که تا عید فطر نیز ادامه دارد، به طرح های اجرا شده در دهه فجر برای حمایت از خانوارها اشاره کرد و گفت: اقلام موردنیاز شهروندان تا پایان ماه مبارک رمضان با قیمت مناسب برای شهروندان قابل عرضه است.
دکتر اعلمی با اشاره به اینکه طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب موضوع امنیت غذایی مساله درجه یک است و نباید از آن غفلت کنیم؛ گفت: تغییرات آب و هوایی و چالش های این موضوع، کمبود بارش ها، خشکسالی، افت کیفیت خاک و موضوعات طبیعی که در کشور رخ داده؛ موضوع امنیت غذایی از هر حیث دیگری نیاز به برنامه ریزی کرده است.
مدیرعامل سازمان اتکا بیان کرد: یکی از بهترین الگوهای اقتصادی در ایران؛ الگوی اقتصاد مقاومتی است که نیاز به حفظ منابع آبی دارد و در موضوعات تولید و رونق تولید بسیار راهگشا است.
اعلمی با بیان اینکه کیفیت، امنیت غذایی و تولید غذای سالم بسیار مهم است، گفت: با توجه به ایجاد سیاست جوانی جمعیت؛ موضوع نسل سالم نیاز به زیرساخت های قوی برای تولید غذای سالم موردنیاز دارد.
وی تاکید کرد: هر بنگاه اقتصادی که با رویکرد اقتصاد مقاومتی حرکت کند؛ موفقیت های خوبی را کسب می‌کند.
مشاور وزیر دفاع با بیان اینکه سازمان اتکا در همه حوزه ها موفق شده به رشد قابل توجهی برسد که نیاز است در همین راستا گام برداریم، گفت: در بحث توزیع عادلانه اقلام اساسی قبل از ورود به دوران پر فروش پایان سال؛ برنامه ریزی خوبی شد تا به میزان لازم اقلام تولید شود و مورد استفاده جامعه هدف و هموطنان قرار گیرد.
اعلمی بیان کرد: برنامه ریزی ها به نحوی است که در حال حاضر رسانش خوبی در فروشگاه ها و‌ مراکز توزیع داریم. البته مسائل و تغییرات قیمتی مقداری بازار را ملتهب کرد، اما ما در سازمان اتکا وضعیت مناسبی داریم.
مدیرعامل سازمان اتکا با بیان اینکه یکی از کسب و کارهای موردتوجه در دنیا موضوع شیلات است، افزود: بین ۷۰ تا ۸۰ درصد پروتئین مردم در حال حاضر از خشکی تامین می‌شود، اما به خاطر تغییرات اقلیمی و‌ خشکی باید موضوعات پروتئینی را به سمت دریا ببریم.
اعلمی ادامه داد: ۲ هزار و ۶۰۰ تن تا به امروز در زمینه شیلات تولید داشتیم که در حال گسترش آن هستیم و در سوم خرداد ماه کارخانه کنسروسازی ما‌ نیز راه اندازی می‌شود.
وی درباره تولید بذر در سازمان اتکا گفت: بذر یکی از موضوعات مهم است و باتوجه به مشکلات ارزی کشور باید در زمینه تامین ارز قدم جدی برداشته شود؛ با برنامه ریزی انجام شده در زمینه تولید بذر و بذرهای استراتژیک فعال هستیم.
مدیرعامل سازمان اتکا بیان کرد: مرغ یکی از اقلامی است که این روزها باید به وفور تامین شود؛ در همین راستا با توجه به پیش بینی ها تلاش شد تا تامین این خوراک انجام شود و بیش از ۴۰ واحد مرغداری را به مشارکت گرفته ایم تا با توجه به شرایط مرغ لازم را تولید کنیم و تا به امروز در زمینه مرغ مشکلی نداشته‌ایم.
اعلمی در خصوص فعالیت سازمان اتکا در زمینه دانش بنیان‌ها نیز گفت: در حال حاضر حوزه های دانش بنیانی را به مرحله اجرا در آورده ایم و در حوزه کشاورزی نیز سازمان اتکا موفق عمل کرده و در زمینه منابع آبی و جلوگیری از اختلاف آب نیز موفقیت های خوبی داشته است.
مدیرعامل سازمان اتکا با بیان اینکه در زمینه آبیاری زیرسطحی موفق شدیم؛ بهره برداری لازم را داشته باشیم، گفت: در سایر حوزه ها باتوجه به تغییرات سبک زندگی مردم به سمت تولید محصولات سالم حرکت کرده‌ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *