«اقتصاد ملت» بررسی کرد؛صدور دسته چک ایمن در بانک ایران زمین

شیما تدین پور

چندی پیش سامانه چک امن دیجیتال (چکاد) با حضور مقامات و مسئولان ذیربط در بانک مرکزی رونمایی و نخستین چک امن دیجیتال کشور در این مراسم صادر شد.

به گزارش اقتصادملت ؛گفته می شود این ابزار در گام نخست در سه بانک پارسیان، صادرات و تجارت برای مشتریان حقیقی قابل استفاده است و سه بانک کشاورزی، آینده و ملت نیز در حال اجرای آزمایشی این طرح برای مشتریان خود هستند.

در نتیجه به نظر می رسد که با اجرایی شدن چک دیجیتال؛ اعتبار به خرید اعتباری بازخواهد گشت و معامله‌گران راحت‌تر می‌توانند به چک اعتماد کنند.در همین حال به اعتقاد برخی از کارشناسان و صاحبنظران مسائل اقتصادی «رونمایی از چک دیجیتال می‌تواند گام نخست خداحافظی با چک‌های سنتی باشد.»

این در حالی است که رئیس‌کل بانک‌مرکزی و وزراء اقتصاد و صمت در مراسم رونمایی از چک دیجیتال با اشاره به آثار مثبت اجرای قانون جدید چک؛ بر نقش مهم «چک دیجیتال» در کاهش هزینه مبادلات و تسهیل مراودات اقتصادی، تجاری و بانکی در راستای حمایت از تولید تاکید کردند.

در همین راستا بانک ایران زمین به منظور افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی و نیز تقویت زیرساخت های فنی و سیستمی برای تبادل اطلاعات؛ ضمن راه اندازی بخش درخواست صدور دسته چک برای صحت اعتبارسنجی و صلاحیت مشتری در سامانه داخلی بانک؛ صدور دسته چک به صورت شخصی سازی شده را در دستور کار خود قرار داد.

بر اساس این گزارش بانک ایران زمین که همواره «رضایت»، «امنیت» و «راحتی» مشتریان را جزو مهمترین رئوس کاری خود و در اولویت بانک قرار داده است؛ این بار با صدور دسته چک شخصی سازی شده به استقبال مشتریان خود آمده تا همچون سایر خدماتی که همیشه در راستای مشتری مداری به متقاضیان ارائه داده است؛ در این زمینه نیز پیشرو باشد.

چگونگی دریافت دسته چک شخصی سازی شده بانک ایران زمینحال برای دریافت دسته چک شخصی سازی شده بانک ایران زمین چه باید کرد؟

بر اساس این گزارش بعد از بررسی صلاحیت متقاضی دسته چک در شعبه و تائید از سوی بانک مرکزی؛ شناسه استعلام برای هر برگ چک و به تعداد برگ چک های درخواست شده؛ تولید و در سامانه به بانک ایران زمین ارسال می شود. سپس مسئول شعبه شناسه های دریافت شده را از طریق سامانه به چاپخانه طرف قرارداد جهت صدور و تحویل دسته چک شخصی سازی شده ارسال می کند و در انتها چک شخصی سازی شده صادر و به متقاضی تحویل داده می شود.

بنابراین اگر تاکنون برای داشتن دسته چک خود اقدامی انجام نداده اید؛ بهتر است با مراجعه به بانک ایران زمین و درخواست صدور دسته چک شخصی سازی شده؛ یکی از دارندگان این خدمت ارزشمند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *