عملکرد درخشان گهرزمین در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی

شیما تدین‌پور

شرکت‌ سنگ‌آهن گهرزمین طی سال‌های اخیر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در بین شرکت‌های صنعتی‌ومعدنی فعال در این عرصه؛ اقدامات چشمگیر و شایسته‌ای را در استان کرمان به ویژه جنوب استان و شهرستان سیرجان انجام داده و عملکرد درخشانی از خود بر جای گذاشته است.

به گزارش «اقتصاد ملت»؛ این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های پویا و فعال در صنایع‌معدنی کشور در زمینه استخراج و تولید فرآورده‌های سنگ‌آهن با تکیه بر نیروهای جوان و باانگیزه؛ شعار «توسعه کمی‌وکیفی محصولات؛ صدمه به هیچکس، خسارت به هیچ‌چیز» را سر لوحه فعالیت‌های خود قرار داده و اخیرا نیز علاوه بر فعالیت در زمینه استخراج و تولید فرآورده‌های سنگ‌آهن؛ در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز اقدامات قابل‌توجهی انجام داده است. به گونه‌ای که این روزها عملکرد شرکت گهرزمین در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی از لحاظ کمیت ‌و کیفیت نمره‌ خوبی کسب کرده و کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشته است.

در همین راستا شرکت سنگ‌آهن گهرزمین در ماهی که گذشت؛ عملکرد قابل‌توجهی از خود برجای گذاشت.

توسعه بومی‌سازی و اشتغالزایی نخبگان

بر اساس این گزارش مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن گهرزمین به همراه معاونان این شرکت از سه دستاورد بزرگ و راهبردی بومی‌سازی این شرکت که برای اولین‌بار در کشور به همت مهندسان‌ومتخصصان شرکت گهرزمین در همکاری با پیمانکاران توانمند داخلی طراحی و ساخته شده‌اند؛ بازدید کرد.

در ابتدای این بازدید از بزرگ‌ترین بدنه آسیاب گلوله‌ای ساخت داخل که پس از اتمام مراحل طراحی و ساخت در تاریخ 18 آذر ماه به شرکت در سایت تحویل شده بود؛ بازدید به عمل آمد.

در همین خصوص مهندس علی زهرودی معاون مهندسی و بومی‌سازی شرکت با تشریح مشخصات فنی و فرآیندهای پیچیده تولید بدنه آسیاب گلوله‌ای گفت: این محصول به ‌طور کامل توسط کارشناسان بومی‌سازی طراحی شده و ساخت آن نیز با استفاده از متریال تولید شده در فولادمبارکه و عملیات نورد در فولاداکسین و همچنین انجام فرآیندهای جوشکاری، عملیات حرارتی و ماشین‌کاری با راهبری و همکاری تنگاتنگ بومی‌سازی با شرکت پیمانکار (گروه صنعتی تامکار) انجام شده است.

در ادامه از دو محصول راهبردی دیگر که در آسیاب HPGR پیش‌خردایش خط ۲ کنسانتره در حال سرویس‌دهی هستند؛ بازدید به عمل آمد.

این دو محصول شامل یک دستگاه گیربکس پیچیده خورشیدی با توان ۸۲۸ کیلو وات و دو دستگاه الکتروموتور فشار متوسط با توان ۱۰۰۰ کیلو وات هستند که قریب بر ۶ ماه در خط تولید دارای عملکرد چشمگیری هستند.

در همین راستا سینا سالاری مدیر بومی‌سازی گهرزمین نیز با اشاره به نقش راهبری و همکاری این شرکت در تحقق طراحی و ساخت این محصولات دانش‌بنیان از شرکت‌های ماشین‌افزار شمس و رشد صنعت نیرو به عنوان پیمانکاران بومی‌سازی محصولات فوق نام برد و بر توان بالای مهندسی و ساختی آنها تاکید کرد.

مدیرعامل گهرزمین در پایان ضمن تقدیر از اقدامات شرکت در بومی‌سازی محصولات فناورانه که برای اولین‌بار در کشور تولید شده‌اند؛ بر تداوم و گسترش فعالیت‌های ساخت‌ داخل با اهداف افزایش هر چه بیشتر خودکفایی کشور به ‌ویژه در شرایط تحریم‌های موجود و همچنین توسعه اشتغالزایی مهندسان جوان و نخبه حتی با قیمت تمام‌ شده بیشتر و یا عدم‌عملکرد صحیح در نمونه‌های اولیه تاکید کرد.

تیم ملی فوتبال ایران میهمان گهرزمین در کربلای‌‌معلی

شرکت سنگ‌آهن گهرزمین علاوه بر فعالیت در زمینه استخراج و تولید فرآورده‌های سنگ‌آهن؛ طی سال‌های اخیر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز اقدامات ارزشمندی انجام داده و این روزها حوزه فعالیت‌های اجتماعی گهرزمین در این عرصه تنوع و غنای بیشتری یافته است.

«حمایت از ورزش و ورزشکاران در اکثر رشته‌های ورزشی»، «برگزاری مسابقات کتابخوانی به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سطح مطالعه جوانان‌ونوجوانان»، «حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف» و غیره از جمله اقدامات حائزاهمیت شرکت سنگ‌آهن گهرزمین در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است و اخیرا نیز به مناسبت پیروزی افتخارآفرین تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام‌جهانی در برابر تیم فوتبال ولز؛ خبرهایی مبنی بر اهداء سفر به کربلای‌معلی به نقش‌آفرینان این پیروزی شکوهمند به گوش می‌رسد.

در همین راستا و به مناسبت پیروزی غرورآفرینان تیم ملی فوتبال ایران در مقابل تیم فوتبال ولز در جام‌جهانی؛ مدیرعامل گهرزمین به منظور قدردانی از زحمات این ورزشکاران افتخارآفرین از میزبانی از تیم ملی فوتبال ایران در کربلای‌معلی خبر داد.

گهرزمین؛ میزبان راهیان پیشرفت

یکی دیگر از اقدامات شرکت گهرزمین در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی؛ حمایت و نگاه ویژه به دانش‌آموزان است. در همین راستا جمعی از دانش‌‌آموزان و مربیان مدرسه استعدادهای درخشان سیرجان از قسمت‌های مختلف سایت گهرزمین از جمله معدن، سنگ‌شکن، کارخانه‌های کنسانتره و … بازدید کردند و از نزدیک با حوزه صنعت‌ومعدن و چرخه تولید فولاد آشنا شدند.

این در حالی است که شرکت گهرزمین از جمله شرکت‌های بزرگ معدنی‌وصنعتی کشور است که تاکنون میزبان بازدیدکنندگان بسیاری در حوزه‌های مختلف بوده است.

حفظ جان انسان‌ها در اولویت کار قرار دارد

بر اساس این گزارش جلسه کمیته حفاظت فنی‌وبهداشت کار با موضوع بررسی اقدامات شرکت‌های فعال در حوزه پروژه‌ها با حضور محمدرضا خضری‌پور عضو هیات‌مدیره و معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، مدیر HSE و مدیران شرکت سنگ‌آهن گهرزمین و مدیران کارگاه‌های پروژه‌ها برگزار شد.

محمدرضا خضری‌پور در این جلسه بر رعایت الزامات HSE توسط تمامی پیمانکاران تاکید و عنوان کرد: حفظ جان انسان‌‌ها در اولویت کار مجموعه قرار دارد. ما نیاز به تلاش داریم و نباید فکر کنیم که به نقطه کمال رسیده‌ایم؛ چراکه سرعت پیشرفت علم آنقدر زیاد شده که اگر  لحظه‌ای درنگ کنیم، عقب می‌مانیم.

جشن بزرگ روز پرستار

در همین راستا شرکت سنگ‌آهن گهرزمین به مناسبت فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) با همکاری فرمانداری ویژه، دانشکده علوم‌پزشکی و سازمان نظام پرستاری شهرستان سیرجان جشن بزرگ روز پرستار را برگزار کرد.

این مراسم که اواسط آذر ماه و در سالن امام‌علی سیرجان و با حضور هنرمندان مطرح استانی برگزار شد؛ میزبان بیش از ۲۵۰۰ نفر از پرستاران سیرجان و خانواده آنان بود.

گفتنی است شرکت سنگ‌آهن گهرزمین در سالجاری برنامه‌های فرهنگی مختلفی از جمله برگزاری نمایشگاه عیدانه، برگزاری جشن‌های دهه امامت و ولایت، برگزاری نمایشگاه بزرگ اربعین، برگزاری مسابقه کتابخوانی محرم و … را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. به گزارش خبرنگار ما صیانت از نیروی‌انسانی و تجهیزات به منظور پیشگیری از بروز و کاهش حوادث ناشی از کار و حفاظت از محیط‌ زیست به واسطه پیشگیری از آلودگی‌ها و به حداقل رساندن آسیب‌های زیست‌محیطی؛ از جمله اقداماتی است که شرکت سنگ‌آهن گهرزمین به عنوان خط مشی سیستم مدیریت یکپارچه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در دستور کار خود قرار داده است و مصرانه بر اجرای این مهم مبادرت می‌ورزد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *