بازگشایی درهای صادراتی به روی «کگل»

شرکت معدنی‌وصنعتی گل‌گهر در مرحله افزایش سرمایه از 200 هزار میلیارد ريال به 360 هزار میلیارد ريال است و با انجام آن به بزرگترین شرکت معدنی کشور از حیث مبلغ سرمایه اسمی تبدیل می شود.

به گزارش اقتصادملت ؛ شرکت گل‌‌گهر در آبان ماه بالغ بر یک میلیون تن از انواع محصولات تولیدی خود را در بازار داخل به فروش رساند و 68 هزار تن دیگر نیز به بازارهای هدف خارجی ارسال کرد.


عملکرد این شرکت بزرگ معدنی در امر صادرات در سالجاری به مراتب بهتر از سال‌های گذشته بوده است؛ در حالی که در سال 1400 حدود 390 هزار تن صادرات داشته و طی 8 ماهه نخست سال 1401 مقدار صادرات از 1.3 میلیون تن فراتر رفته است که با توجه به افزایش نرخ ارز انتظار می‌رود درآمد ارزی قابل‌توجهی نسبت به سال قبل عاید شرکت شود.


عملکرد این ماه «کگل» از حیث فروش در بازار داخل به مراتب بهتر از مهر ماه بود؛ چراکه میزان فروش داخلی افزایش قابل‌قبول 13 درصدی داشت. طی همین ماه بیش از 1.5 میلیون تن محصول به تولیدات شرکت افزوده شده و جمع مقدار تولید طی 8 ماهه گذشته از سال 1401 از 15 میلیون تن فراتر رفت.
در مجموع از ابتدای سالجاری تا پایان هشتمین ماه از سال بالغ بر 8.6 میلیون تن محصول به فروش رسانده که درآمد 251 هزار و 640 میلیارد ريالی به همراه داشت.


نکته جالب توجه در گزارش عملکرد شرکت گل گهر ؛ افزایش و بهبود نرخ فروش داخلی محصولات در آبان ماه نسبت به مهر ماه است. به عنوان مثال فروش گندله در مهر ماه با نرخ 27.2 میلیون ريال انجام گرفت که در آبان ماه به 28.4 میلیون ريال افزایش یافت و نرخ کنسانتره سنگ‌آهن از 23.7 میلیون ريال به 25.5 میلیون ريال رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *