بهبود تراز درآمدی در مؤسسه اعتباری ملل

معصومه صالحی

یکی از مؤسسات مالی‌واعتباری که طی سالیان اخیر در مسیر بهبود وضعیت گام‌های مؤثری برداشته و ساختارهای مالی آن نشانه‌‌های مثبتی را نشانه رفته؛ مؤسسه اعتباری ملل است.

به گزارش «اقتصاد ملت»؛ این شرکت که افزایش سرمایه 100 درصدی معادل 10 هزار میلیارد ريالی را به تازگی در مجمع‌عمومی خود به تصویب رسانده است؛ طی 6 ماهه منتهی به شهریور ماه سال 1401 بالغ بر 41 هزار و 35 میلیارد ريال درآمد تسهيلات اعطايی و سپرده‌گذاری و اوراق‌بدهی شناسایی کرده است که نسبت به مدت مشابه سال 1400 رشد قابل‌قبول 52 درصدی را حکایت می‌کند.

با توجه به 20 هزار میلیارد ريال درآمد تسهیلات اعطایی شناسایی شده در فصل بهار؛ میزان عایدی مؤسسه اعتباری ملل در فصل تابستان اندکی بیشتر از فصل بهار بوده و در حدود 21 هزار میلیارد ريال است.

این در حالی است که اگر روند کنونی را به فصول باقی مانده سال تعمیم دهیم؛ می‌توان انتظار داشت که بالغ بر 80 هزار میلیارد ريال از محل تسهیلات اعطایی و سرمایه‌گذاری‌ها، درآمد عاید این مؤسسه شود. این در حالی است که در کل سال گذشته کمتر از 58 هزار میلیارد ريال درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده‌‌گذاری و اوراق‌‌بدهی در صورت‌‌های مالی ثبت شده بود.

در سوی دیگر تلاش مدیران مؤسسه اعتباری ملل بر کنترل هزینه سود سپرده‌هاست که این امر در گزارش 6 ماهه نمود پیدا کرده است؛ چراکه با وجود افزایش 52 درصدی درآمد تسهیلات اعطایی، سود سپرده‌‌ها 37 درصد رشد پیدا کرده که نشان از بهبود تراز درآمدی این مؤسسه دارد.در این میان باید به بهبود فضای کسب درآمد از سایر درگاه‌‌ها همچون درآمد کارمزد نیز توجه ویژه‌ای داشت که در مجموع این عوامل سبب شده جمع درآمدهای عملیاتی وضعیت بهتری نسبت به گذشته داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *