سرمایه گذاری کلان در طرح‌های توسعه ای فولاد هرمزگان

رضا صفریان ،مدیر روابط عمومی فولاد هرمزگان در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و نهمین نمایشگاه بورس، بیمه و خصوصی سازی(کیش اینوکس ۲۰۲۲) اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰فولاد هرمزگان بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان در ۴ طرح توسعه‌ای سرمایه گذاری کرد که از زمان راه‌اندازی شرکت چنین حجم سرمایه گذاری انجام نشده بود و به نوعی بی نظیر بود.

 به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان؛ در دولت سیزدهم سرمایه گذاری انجام شده در حوزه فولاد طی یک سال اخیر حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است که با توجه به سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی فولاد هرمزگان، یک چهارم از کل سرمایه گذاری بخش فولاد کشور در این شرکت رقم خورده است. 

این سرمایه‌گذاری با مشارکت فولاد مبارکه اتفاق افتاده که همان طور که می دانید این شرکت پرچمدار صنعت فولاد کشور به شمار می‌آید.

طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان با وجود شرایط ویژه ای که فولاد مبارکه داشت و در شرایطی که فولاد مبارکه تحت تحریم های ظالمانه قرار داشت با پیگیری‌های آقای دکتر معروف خانی مدیرعامل فولاد هرمزگان به سرانجام رسید.

اشتغالزایی مستقیم ۵۰۰ نفری با بهره برداری از طرح های جدید

صفریان با اشاره به اشتغالزا بودن اجرای طرح های توسعه‌ای افزود: با به ثمر رسیدن این طرح ها نیز بیش از ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و هزاران اشتغال غیرمستقیم در زنجیره صنایع پایین دستی و بالادستی ایجاد خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد متولیان صنعت کشور با مدیریت بهینه منابع در فصل زمستان گاز صنایع را محدود نکنند و روند تولید فولاد هرمزگان در فصول پایانی سال با کندی مواجه نشود.

شایان ذکراست؛ نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۲ بهعنوان یکی از بزرگترین رویداد های اقتصادی کشور باحمایت و مشارکت گسترده وزارتخانه ها، سازمان ها،فعالان اقتصادی بخش دولتی و خصوصی با حضورنخبگان اقتصادی و مشارکت کنندگان داخلی و خارجیفعالیت خود را آغاز کرده و تا ۲۸ مهر میزبان فعالان حوزه های مختلف اقتصادی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *