سود 108 هزار میلیاردی در زمین «کگهر»

معصومه صالحی

شرکت سنگ‌‌آهن گهرزمین صورت‌‌‌های مالی دوره 9 ماهه منتهی به شهریور 1401 را منتشر کرد و سهامداران خود را به وجد آورد.

به گزارش «اقتصاد ملت»؛ طی دوره یاد شده مبلغ 108 هزار و 362 میلیارد ريال سود خالص در صورت‌‌های مالی «کگهر» نشست؛ این در حالی است که کل سود خالص دوره 12 ماهه سال مالی 1400؛ حدود 107 هزار و 485 میلیارد ريال بود. در واقع شرکت گهرزمین موفق شد طی 9 ماه؛ عملکرد 12 ماهه سال قبل را تکرار کند.

لازم به ذکر است که مبلغ سود محقق شده 9 ماهه سالجاری «کگهر» 41 درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته است.

بر اساس این گزارش مهمترین علت افزایش سودآوری؛ رشد نرخ فروش محصولات در نتیجه افزایش قیمت جهانی کامودیتی و به دنبال آن نرخ‌‌های زنجیره فولاد در داخل بوده است.

و اما عامل دیگر بهبود مقدار فروش محصولات است که نسبت به 9 ماهه سال گذشته، رشد 1078 تنی معادل 11 درصدی دارد؛ این در حالی است که افزایش قابل‌‌‌توجه میزان صادرات نیز در این امر دخیل بود.

مجموع این عوامل سبب شده است تا حاشیه سود عملیاتی «کگهر» از 52 درصد در پایان سال مالی 1400؛ در حال حاضر به 56 درصد بهبود یابد.

این گزارش می‌افزاید: افزایش 140 درصدی سایر درآمدهای غیرعملیاتی ناشی از شناسایی جرائم عدم رعایت کامل تعهدات قراردادی و تسویه به موقع بدهی‌‌های حاصل از فروش محصولات به مشتریان است.

در همین راستا پیش‌‌بینی می‌‌شود طی 3 ماهه پایانی سال مالی شرکت گهرزمین؛ بالغ بر 80 میلیارد ريال درآمد فروش دیگر به جمع درآمدهای این مجموعه اضافه شود و با تحقق بیش از 310 میلیارد ريال درآمد عملیاتی و فرض حاشیه سود 48 درصد؛ حدود 150 هزار میلیارد ريال سود خالص شناسایی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *