توسعه در گهرزمین جریان دارد

معصومه صالحی

شرکت سنگ‌آهن گهرزمین طی‌ ماه‌های اخیر در مسیر توسعه‌وپیشرفت؛ پروژه‌های بزرگ و مهمی را اجرا کرد؛ به گونه‌ای که طی شش‌ماهه سالجاری توانست از لحاظ تولیدوفروش محصولات کارنامه درخشانی از خود به نمایش بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد ملت؛ شرکت سنگ‌آهن گهرزمین در راستای فرمایشات مقام‌معظم‌رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخل و تحقق شعار سال (تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین) و در ادامه اجرای طرح‌های توسعه‌ برای اولین‌‌بار در کشور مؤفق به ساخت رول آسیاب غلتکی شد که این مهم دستاوردی بی‌نظیر در صنعت بومی‌سازی کشور محسوب می‌شود.

شرکت سنگ‌آهن گهرزمین به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه سنگ‌آهن کشور محسوب می‌شود که طی این مدت توانسته در زنجیره ارزش فولاد نقش بسزایی ایفا کند.

این شرکت در راستای اجرای طرح‌های توسعه؛ اخیرا 4 ابرپروژه مهم را در دستور کار خود قرار داده و اجرا کرد که قطعا بر میزان درآمد، سوددهی و اشتغالزایی این مجموعه تاثیر بسزایی خواهد داشت.

ساخت 2 واحد مگامدول آهن‌اسفنجی به ظرفیت 3/4 میلیون تن، کارخانه ذوب و ریخته‌گری به ظرفیت 3 میلیون تن، کارخانه نورد گرم (فولاد آلیاژی) به ظرفیت 3 میلیون تن و ساخت 2 واحد نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت هر کدام 500 مگاوات پروژه‌‌هایی هستند که می‌توانند سهم گهرزمین در بازار زنجیره ارزش را افزایش دهند.

این در حالی است که عملکرد سالجاری گهرزمین حاکی از آن است که این شرکت در مسیر توسعه و پیشرفت چشمگیری قرار گرفته و سرعت خود را در این بخش افزایش داده است؛ به گونه‌ای که توجه به افزایش تولید باعث شد تا این مجموعه در اردیبهشت ماه سالجاری رکورد تولید گندله را با تولید 454 هزار و 631 تن شکسته که این مسیر با قدرت بیشتری ادامه‌ دارد.

عملکرد شرکت گهرزمین در بخش تولید با فروش یک‌میلیون و 178 هزار تن از محصولات این شرکت در شهریور ماه سالجاری رقم خورد.

از سوی دیگر بهره‌برداری از ذخایر سنگ‌آهن و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در این مجموعه علاوه بر افزایش درآمد؛ منجر به افزایش اشتغال در این منطقه نیز خواهد شد که اقدامی مهم در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی به شمار می‌رود که همگی این موارد نشاندهنده آن است با بهره‌برداری از پروژه‌های مذکور می‌توان روزهای درخشانی را برای این شرکت معدنی- صنعتی متصور شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *