تابستان داغ «کگهر»

شرکت سنگ‌آهن گهرزمین آخرین ماه تابستان را با فروش یک‌میلیون و 178 هزار تن از محصولات خود به پایان رساند تا کارنامه‌ای درخشان از خود در این فصل بر جای گذارد.

به گزارش اقتصاد ملت؛ ‌«کگهر» در شهریور ماه سالجاری مؤفق شد یک‌میلیون و ۱۷۸ هزار تن از محصولات خود را به فروش رساند که در مقایسه با دومین ماه تابستان ۱۳ درصد رشد داشت.

این شرکت در ششمین ماه از سالجاری میزان درآمد عملیاتی که از فروش محصولات تولیدی خود طی این دوره شناسایی کرد؛ برابر با ۳ هزار و ۱۲۴ میلیارد تومان بود که در این بخش نیز در مقایسه با مرداد ماه رشد ۱۸ درصدی را شاهد بود.

شرکت سنگ‌آهن گهرزمین طی ماه‌های اخیر عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشت و توانست کارنامه‌ خوبی بر جای بگذارد.

بر اساس این گزارش درآمد تجمیعی «کگهر» که از ابتدای سال مالی (منتهی به آذر ماه ۱۴۰۱) تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۱ کسب کرد؛ مطابق ۲۱ هزار و ۴۶۹ میلیارد تومان بود که متعلق به فروش محصولات در بازار‌های داخلی‌وخارجی از کشور بود.

این در حالی است که گهرزمین همچنین توانست در شهریورماه سالجاری میزان درآمد عملیاتی که از فروش محصولات خود طی این مدت کسب کند؛ افزایش ۱۷۰ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال گذشته مشاهده کرد و درآمد تجمیعی که از سوی این شرکت معدنی حاصل شد ۵۴ درصد افزایش را تجربه کرد؛ به ‌گونه‌ای که از مبلغ ۱۳ هزار و ۹۰۶ میلیارد تومان به ۲۱ هزار و ۴۶۹ میلیارد تومان رسید.

«کگهر» همچنین در شهریور ماه از فروش محصولات «کنسانتره سنگ‌آهن، سنگ‌آهن دانه‌بندی شده، کنسانتره بورس کالا، گندله، گندله بورس کالا» درآمدزایی قابل‌توجهی داشت.

بر همین اساس بیشترین درآمدزایی را از فروش «گندله» با یک‌هزار و ۵۵۳ میلیارد تومان در رینگ معاملاتی بورس کالا به دست آورد؛ در حالی که نرخ فروش این محصول در ازاء هر تن ۲ میلیون و ۷۲۴ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

میزان درآمدی که «کگهر» از ابتدای سال مالی تاکنون کسب کرد؛ مربوط به ۲ بازار داخلی و صادراتی بود.

درآمدی که گهرزمین تاکنون از فروش محصولات در بازار صادراتی کسب کرده است؛ برابر با یک هزار و ۴۶۹ میلیارد تومان بود که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۳۱۹ درصد افزایش را به دنبال داشت؛ به‌ گونه‌ای که از رقم ۲۲۲ میلیارد تومان به مبلغ یک هزار و ۴۶۹ میلیارد تومان رسیده است.

با توجه به گزارش عملکرد فوق می‌توان گفت گهرزمین روزهای درخشانی را سپری می‌کند و آینده‌ خوبی را پیش‌رو دارد.

شیما تدین پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *