راه های انتقال تجربه زیست بوم نوآوری بخش معدن ایران و لهستان

نشست مشترک طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو) با موسسه معدنی پولتگار از لهستان در راستای توسعه‌ همکاری‌ها برگزار شد.

به گزارش اقتصاد ملت و به نقل از شبکه ایمینو؛ نشست مشترک مجری طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی با مدیر بخش معدن شرکت لهستان پولتگار در راستای انتقال تجربه کسب‌وکارهای نوآورانه معدنی میان دو کشور برگزار و راه‌های تقویت همکاری میان دو طرف مورد بررسی قرار گرفت.

این نشست که با هماهنگی اتاق بازرگانی ایران و لهستان در مرکز نوآوری ایمینو برگزار شد، بر همکاری چندجانبه ایمینو با دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی ایران و لهستان همچنین شرکت پولتگار تاکید شد.

همچنین به برگزاری نمایشگاه‌های مشترک ایران و لهستان با همکاری اتاق بازرگانی برای معرفی دستاوردها و توانمندی‌های شرکت‌های هر دو طرف اشاره شد و این بعد از همکاری در دستور کار قرار گرفت.

برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی نیز از دیگر محورهای مورد بحث در نشست با این شرکت لهستانی بود که با اهمیت انتقال تجربه در زمینه نوآوری‌ها و فناوری‌های صنعتی و معدنی از سوی هر دو طرف با استقبال مواجه شد. همچنین قرار شد در راستای توسعه بازار و بازارسازی، شرکت‌های دانش بنیان ایرانی دارای پتانسیل برای شرکت‌های لهستانی به صورت آنلاین ارائه داشته باشند و ارتباط دوسویه فنی و تجاری میان این حلقه از اکوسیستم نوآوری طرفین تقویت شود.

ماموریت موسسه معدنی پولتگار، توسعه و پیاده سازی فناوری های نوآورانه صنعتی، فرآیندها، روش ها و راه حل های فنی برای اهداف معدن کاری سطحی و حفاظت از محیط زیست است. این ماموریت با استفاده از منابع موسسه متشکل از کارکنان پژوهشی، آزمایشگاه ها، تجهیزات، میزهای آزمایش و نرم افزارهای تخصصی محقق می شود.

هدف استراتژیک موسسه ایجاد فناوری‌های نوآورانه، پاک و سازگار با محیط‌زیست معدن و پردازش و پیاده‌سازی راه‌حل‌های فنی جدید در صنعت معدن روباز است.

بر اساس این گزارش، از زمان های قدیم، لهستان به خاطر ذخایر بزرگ معدنی آن معروف بوده و مواد معدنی اصلی لهستان عبارتند از: ذخایر زغال سنگ، سنگ معدن مس، نقره، قلع، روی، و همچنین ذخایر سنگ نمک، گوگرد و مواد خام مختلف برای تولید مصالح ساختمانی.

اکوسیستم استارتاپی لهستان در حال شکوفایی است. استارتاپ‌های لهستان در سراسر این کشور پراکنده شده‌اند و تنها مختص پایتخت آن ورشو (Warsaw) نیست بلکه در شهرهای دیگر این کشور مثل پوزنان(Poznan)، کاتوویتسه(Katowice)، گدنیا(Gydnia)، وروتسواف (Wroclaw) نیز استارتاپ‌ها فعال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *