تخلف بانک رفاه در گرفتن سود بیشتر از اقشار کم درآمد/ تذکر به خاندوزی

عضو هیئت رئیسه مجلس با انتقاد از تخلفات صورت گرفته از سوی بانک رفاه در تغییر نرخ سود ۵ درصد توافق شده به ۱۸ درصد و گرفتن این سود از اقشار کم درآمد به خاندوزی وزیر اقتصاد تذکر داد تا نسبت به رفع مشکل اقدامات لازم را به عمل آورد.

به گزارش اقتصاد ملت و به نقل از روابط عمومی وزارت صمت؛ حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در تذکری به سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی خواستار اقدام به جلوگیری از تخلف بانک رفاه در تغییر نرخ سود ۵ درصد به 18 درصد شد.

وی با بیان اینکه بانک رفاه در شاهین شهر تخلفاتی در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به اقشار کم درآمد که از طریق بنیاد مسکن معرفی شدند، داشته است، افزود: پیرو اظهارات دریافت کنندگان تسهیلات ساخت مسکن اقشار کم درآمد که با تشکیل پرونده در بنیاد مسکن شاهین شهر نسبت به اخذ وام از بانک رفاه اقدام کردند این بانک ابتدا با پرداخت وام به صورت مرحله ای و نرخ و نرخ سود ۵ درصد موافقت نموده ولی پس از پرداخت مرحله اول در نوبت دوم از وام گیرنده تعهد می گیرد که وام دریافتی را باید با نرخ سود ۱۸ درصد از همان مرحله اول پرداخت کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: وام گیرنده هم به جهت اینکه به مصالح فروش، پیمانکار و غیر بدهکار است مجبور می شود جهت ادامه کار تعهدنامه را برخلاف میل باطنی و توان مالی امضاء کند.

تخلف بانک رفاه در گرفتن سود بیشتر از اقشار کم درآمد/ تذکر به خاندوزی

حاجی دلیگانی گفت: این اقدام بانک رفاه تخلف محسوب می شود و نیاز به پیگیری دارد.

وی تأکید کرد: ضروری است تا وزیر اقتصاد نسبت به پیگیری جدی موضوع تا برگرداندن نرخ سود به همان ۵ درصد توافق اولیه و جلوگیری از تخلفات بانک رفاه اقدامات لازم صورت گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه در همین زمینه به سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارائی تذکر داده، افزود: چنانچه وزیر به این تذکر توجه نکند، برای جلوگیری از تخلفات از دیگر ابزارهای نظارتی و قانونی استفاده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *