در مجمع‌‌عمومی عادی سالیانه جهان فولاد سیرجان صورت گرفت؛ اختصاص ۱۱ تومان سود نقدی به هر سهم

مجمع‌عمومی عادی سالیانه شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان (سهامی‌‌عام) با حضور 92 درصد سهامداران به منظور رسیدگی به صورت‌های مالی و عملکرد شرکت برای سال مالی منتهی به 1400/12/28 در مجموعه فرهنگی‌‌ورزشی  تلاش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما؛ در این نشست پس از ارائه گزارشی از وضعیت تولید و فروش شرکت  توسط مهندس علی عباسلو مدیرعامل شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان؛ اختصاص مبلغ ۱۱ تومان به عنوان سود نقدی این شرکت در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ برای هر سهم تعیین شد.

بر اساس این گزارش زیدآبادی به عنوان رئیس، حسنی و سارنگ به عنوان ناظرین و عباسلو مدیرعامل شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان به عنوان دبیر و هیات‌رئیسه مجمع‌عمومی در این مراسم حضور داشتند. مجمع‌عمومی پس از استماع گزارش هیات‌مدیره و اظهارنظر بازرس قانونی به شرح زیر اتخاذ تصمیم کرد:

1- صورت‌های مالی به شرح پیشنهادی هیات‌مدیره تصویب شد.

2- برای هر سهم مبلغ 110 ریال سود تخصیص یافت.

مشکل انرژی مانعی پیش‌روی تولید

بر همین اساس علی عباسلو مدیرعامل جهان فولاد سیرجان در حاشیه مجمع گفت: هر نوع تغییر مقررات آنی و فوری تاثیر منفی بر روی صادرات دارد و مؤفقیت در هر حوزه‌ای پایداری قوانین‌ومقررات در هر کشوری است.

وی با بیان اینکه امروز بحران اوکراین فرصتی پیش‌روی کشورها قرار داده و ایران هم می‌تواند سهم خود را از این شرایط داشته باشد، گفت: متاسفانه وضع عوارض اجازه نمی‌دهد.

عباسلو در همین خصوص تاکید کرد: آخرین روزهای اسفند سال گذشته ستاد تنظیم بازار برای صادرات صنایع فلزی‌ومعدنی عوارض وضع کرد و وزارت صنعت نیز بیستم فروردین ۱۴۰۱ بخشنامه اجرای این مصوبه را ابلاغ کرد. به گفته وی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خواستار لغو عوارض بر صادرات فولاد شده و بر این عقیده‌ است که تولید فولاد کشور حدود دو برابر نیاز داخلی است.

مدیرعامل شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان همچنین تاکرد کرد: پارسال میزان تولید فولاد به رقم ۲۸.۹ میلیون تن رسید و در افق ۱۴۰۴ ظرفیت فولاد ۵۵ میلیون تن هدف‌گذاری شده است.

عباسلو گفت: اکنون اول سال ۸ خورشیدی است و شرکت‌ها چندان در بازارهای بین‌المللی حاضر نشده اند، اما اصل حمایت و پشتیبانی دولت‌ها در امر صادرات در دنیا مورد تاکید قرار دارد. وی با اشاره به اینکه امروز بنابر الزام وزارت صنعت، معدن و تجارت تمامی محصولات فولادی در بورس‌کالا عرضه و علاوه بر این قیمت فولاد در بازار داخل ایران توسط بورس کالا تعیین می‌‌شود که ارزانترین قیمت در دنیاست و گفته می‌شود از قیمت قراضه جهانی هم کمتر است.

مدیرعامل جهان فولاد سیرجان در ادامه در خصوص مشکل انرژی که مانعی جدی پیش‌روی تولید است، گفت: قطع برق‌وگاز حدود ۱۵ درصد افت تولید را پارسال برای این واحد صنعتی به همراه داشت و امسال هم با این مشکل روبه‌رو خواهیم شد. وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی کارخانه‌ها بر اساس ظرفیت سالیانه پیش‌بینی می‌شود، اما در ایران مشکل انرژی طی سال‌های اخیر مانعی برای تحقق اهداف محسوب می‌شود.

عباسلو در پایان ابراز امیدواری کرد: بر اساس تدبیر مدیریت انرژی کشور این مرحله با کمترین آسیب و اًثار منفی پشت سرگذاشته شود.

اعضاء هیات‌مدیره

ترکیب سهامداران

فعالیت اصلی

موضوع فعالیت شرکت طبق ماده 2 اساسنامه عبارت است از:

ایجاد کارخانجات آهن‌وفولادسازی و واحدهای مربوطه در راستای پیشبرد و گسترش معادن‌و‌صنایع‌معدنی، انجام عملیات فولادسازی با روش‌های مختلف عملیات ذوب و ریخته‌گری و نورد آهنی و تولید انواع مقاطع هندسی استاندارد، احداث واحدهای مربوطه و صنایع وابسته جنبی و پایین‌دستی در راستای توسعه هر چه بیشتر و بهینه صنعت فولاد، ایجاد مراکز به منظور انجام تحقیقات و آموزش‌های علمی‌وعملی صنعت فولاد، انجام تمامی فعالیت‌های مجاز بازرگانی اعم از خریدوفروش کالاهای تجاری فنی مدیریتی وارداتی‌وصادراتی قطعات تجهیزات محصولات و مواد و مصالح مربوط به معدن و صنایع‌معدنی و همچنین هر گونه عملیات مجازی که به نحوی با اهداف فوق مرتبط باشد.

حق‌العملکاری سایر مبادلات تجاری از هر قبیل مشارکت و سرمایه‌گذاری در سایر شرکت‌ها، بانک‌ها و مؤسسات مرتبط از طریق خرید و با تعهد سهام، طراحی و تجهیز و اکتشافات و استخراج از معادن و سایر فعالیت‌های مرتبط پس از اخذ مجوزهای لازم از قبیل عملیات پیمانکاری ساختمانی و راهسازی احداث تاسیسات و راه‌اندازی کارخانجات و صنایع فرآوری‌معدنی، انجام هر نوع عملیات پیمانکاری مشتمل بر مشاوره پیمان مدیریت ارائه خدمات مهندسی در داخل و خارج از کشور که مرتبط به معادن و صنایع‌معدنی باشد. انجام تمامی امور معاملاتی و مبادرت به سایر امور عملیاتی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در چارچوب قوانین جاری کشور برای تحقق اهداف شرکت لازم و یا مفید بوده و یا در راستای اجرای موضوع فعالیت شرکت ضرورتی داشته باشد؛ انجام خدمات مرتبط در راستای تولید فولاد از جمله خدمات ایمنی، آتش‌نشانی و اورژانس.

فعالیت شرکت طی سال مالی مورد گزارش شامل تولید آهن‌‌اسفنجی، شمش فولادی، انواع میلگرد و گازهای طبیعی است.

تاریخچه

شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان در تاریخ 11 بهمن ماه 1388 به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شده و طی شماره 3191 به شناسه ملی 10630161649 مورخ 19 مرداد 1391 در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی واقع در سیرجان به ثبت رسد و متعاقباً از تاریخ اول فروردین 1394 شروع به بهره‌‌برداری کرده است. در سال مالی قبل به موجب صورتجلسه مجمع‌عمومی فوق‌العاده مورخ 10/12/1399 و مجوز شماره 122/80067 مورخ 18/12/1399 سازمان بورس‌واوراق بهادار که در تاریخ 26/12/1399 در اداره ثبت شرکت‌های به ثبت رسیده نوع شخصیت حقوقی شرکت به شرکت سهامی عام تبدیل و در تاریخ 19/08/1399 در فرابورس ایران پذیرش و در تاریخ 01/02/1400 با نماد فجهان در گروه فلزات‌اساسی نزد سازمان بورس‌واوراق بهادار به ثبت رسیده است. مرکز اصلی شرکت واقع در سیرجان کیلومتر 50 جاده شیراز، جاده اختصاصی گل‌گهر است. در حال حاضر شرکت جزء شرکت‌های فرعی شرکت معدنی‌وصنعتی گل‌گهر سیرجان (سهامی‌عام) است.

روند فعالیت و هدف از تأسیس شرکت

شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان در سال 1388 توسط شرکت توسعه و آبادنی استان کرمان که از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران است؛ تشکیل شد. پس از تغییراتی در ترکیب سهامداران شرکت در حال حاضر شرکت معدنی‌وصنعتی گل‌گهر و صندوق بازنشستگی صنایع ملی مس ایران سهامدار اصلی شرکت هستند.

سرمایه ثبتی این شرکت ده میلیارد ریال بوده که پس از چند مرحله افزایش سرمایه به چهل هزار میلیارد ریال افزایش یافته و فرآیند ثبت تا 65 هزار میلیارد ریال در جریان است.

ماموریت شرکت

تولید انواع مقاطع فولادی طویل ساختمانی با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، سرمایه‌انسانی توانمند و با رعایت الزامات زیست‌محیطی در راستای خلق ارزش‌افزوده برای ذینفعان و توسعه اقتصادی‌وصنعتی منطقه و کشور.

چشم‌انداز افق 1405

تبدیل شرکت به یکی از بزرگترین شرکت‌های فولادی منطقه و تکمیل‌کننده زنجیره فولاد در منطقه گل‌گهر با تولید 3.6 میلیون تن آهن‌اسفنجی، 2.5 میلیون تن شمش فولادی و 1.3 میلیون تن محصولات نوردی، کلاف و آلیاژی.

اهداف شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان به شرح ذیل است.

* ایجاد اشتغال و به کارگیری نیروهای بومی با توجه به استفاده از ذخایر خام منطقه.

* پیشرفت در پروژه‌های در دست تکمیل فعلی و افزایش تولید محصولات شرکت.

* افزایش فروش و صادرات.

* افزایش سودآوری شرکت.

* افزایش سودآوری از شرکت‌های زیرمجموعه.

راه‌اندازی واحد زیرمجموعه (سیم بکسل).

پیام هیات‌مدیره

سهامداران محترم

ضمن عرض سلام و خیرمقدم؛

هیات‌مدیره شرکت حضور تمامی سهامداران و نمایندگان آنها، نماینده حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت و همچنین نماینده سازمان بورس‌واوراق بهادار را در جلسه مجمع‌عمومی عادی سالانه شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان (سهامی‌‌عام) گرامی می‌‌دارد.

خداوند را شاکریم در سال 1400 شرکت مؤفق شد با عزم سهامداران و تدابیر و تلاش‌های مستمر هیات‌مدیره، مدیران و کارکنان خود تمامی اهداف و برنامه‌های این بنگاه تولیدی و اقتصادی را محقق کند و در راستای توسعه سرمایه‌گذاری در صنایع‌معدنی ایران گام‌های جدیدی را برداشته و با مشارکت سهامداران ارزشمند و معتبر خود مراحل ورود به بازار فرابورس ایران را عملی کرده و در تاریخ 11/02/1400 با نماد «فجهان» در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شود و در نهایت در تاریخ 17/06/1400 سهام این شرکت برای اولین‌بار به عموم عرضه شد.

در سالی که گذشت؛ توانستیم شاهد افزایش 41.064.109 میلیون ریال در درآمد و کسب 14.903.318 میلیون ریال سود در مجتمع جهان فولاد سیرجان باشیم.

مهمترین مؤفقیت‌ها و دستاوردهای شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان در سالی که گذشت؛ به شرح ذیل است:

* عرضه سهام شرکت در بازار اول فرابورس ایران.

* پیشرفت 51 درصدی در پروژه احیاء شماره 2 به ظرفیت 1.050.000 تن آهن‌اسفنجی در سال.

* پیشرفت 26.69 درصدی در پروژه احیاء مستقیم مگامدول به ظرفیت تولد 1.760.000 تن آهن‌‌اسفنجی در سال.

* پیشرفت 21 درصدی در پروژه خط کلاف به ظرفیت اسمی تولید 300 هزار تن تولید کلاف میلگرد در سال.

* پیشرفت 7 درصدی در پروژه افزایش ظرفیت ذوب و ریخته‌گری شماره 2 به ظرفیت اسمی تولید 1.5 میلیون تن تولید اسلب در سال.

لذا بدینوسیله هیات‌‌مدیره شرکت مراتب قدردانی و تشکر خود را از شما سهامداران و دست‌اندرکاران عرصه صنعت‌ومعدن و تمامی کارکنان شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان (سهامی‌عام) اعلام می‌‌دارد.

اینک در اجرای تکالیف مندرج در ماده 232 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب اسفند ماه 1347، گزارش عملکرد شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان مشتمل بر گزارش فعالیت هیات‌مدیره به مجمع‌‌عمومی عادی سالانه صاحبان سهام همراه با گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی نسبت به صورت‌های مالی شرکت برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 1400 خدمت شما تقدیم می‌شود.

صورت سود و زیان

صورت وضعیت مالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *