مهدوی مدیر معدن مس ایجو:37 درصد از برنامه جلوتر هستیم

طبق برنامه پیش‌بینی‌شده تولید قرار است تا پایان سالجاری ۶۰۰ هزار تن سنگ سولفور به کارخانه تغلیظ معدن‌جویان بابک که در جوار معدن احداث شده است؛ ارسال شود که خوشبختانه با تلاش تمامی همکاران هم‌اکنون بیش از 37 درصد از برنامه جلوتر هستیم.

به گزارش اقتصاد ملت؛ علی مهدوی مدیر معدن مس ایجو ضمن بیان این مطلب در خصوص آخرین وضعیت این معدن از لحاظ بهره‌وری و تولید در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: کل ذخیره کانسار با در نظر گرفتن عیار حد 0.15 درصد مس حدود 110 میلیون تن با عیار متوسط 0.26 درصد است که از این مقدار ذخیره 12.314 میلیون تن با عیار متوسط 0.38 درصد، عیار حد 0.2 و نسبت باطله‌برداری 1.13 قابل استخراج است.

وی در ادامه افزود: کانسار مس ایجو در فاصله مستقیم 50 کیلومتری شمال‌غرب شهربابک در 25 کیلومتری بخش شمال‌غربی معدن مس میدوک و در 17 کیلومتری شمال‌غرب کانسار چاه‌فیروزه واقع شده است.

وی افزود: همچنین این امور (به کمک مشاور) برای تکمیل مطالعات، طراحی مجدد و مطالعات فنی‌واقتصادی معدن؛ پروژه‌ای در دست انجام دارد.

مهدوی در ادامه به کلاس این معدن اشاره کرد و گفت: بر اساس ظرفیت استخراج (قید شده در پروانه بهره‌برداری) این معدن جزء معادن درجه ۲ محسوب می‌شود.

مدیر معدن ایجو با اشاره به میزان اشتغالزایی این معدن خاطرنشان کرد: کارکنان شرکت مس و پیمانکار استخراج معدن ۱۲۶ نفر مستقیم مشغول به کار هستند. البته به ‌جز شاغلان کارخانه تغلیظ شرکت معدن‌جویان بابک (متعلق به بخش خصوصی) که به‌منظور تغلیظ خاک سولفور این معدن احداث شده است.

مهدوی در خصوص اینکه معدن ایجو در چه مرحله‌ای از تولید و بهره‌وری قرار دارد نیز به خبرنگار ما گفت: از یک‌سال پیش استخراج کانسنگ از معدن شروع شده و تولید کنسانتره در کارخانه تغلیظ شرکت معدن‌جویان بابک هم از آبان ماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیر معدن ایجو در پایان با اشاره به شعار «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» در خصوص میزان تأثیر این شعار بر بخش معدن به‌ویژه صنعت مس تأکید کرد: با یاری خداوند شعار سالجاری مبنی بر «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» در صورت تحقق می‌تواند کمک بسزایی در تأمین ماشین‌آلات معدنی و قطعات یدکی موردنیاز، تسریع در احداث جاده مناسب و استاندارد برای دسترسی معدن ایجو و گشایش و تسریع در اقدامات لازم برای تأمین آب صنعتی موردنیاز کارخانه تغلیظ شرکت معدن‌جویان بابک داشته باشد.

گفت‌وگو: از ماهر مهرولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *