فابا، ثقل کمک به بانک ها

عضو هیات عامل بانک کشاورزی: با توجه به سرعت روز افزون تکنولوژی ناچار هستیم به سمت فناوری های نوین حرکت کنیم.

به گزارش اقتصاد ملت و به نقل از ستاد خبری هفتمین نمایشگاه تراکنش ایران؛ وهب متقی نیا معاون اعتباری و عضو هیات عامل بانک کشاورزی با حضور در مرکز فابا درگفت و گوی اختصاصی با فابا نیوزاز چالش های مختلف پیش روی بانک ها سخن گفت و اظهار داشت: به هر بخشی که نگاه کنیم ازاعتبارات گرفته تا وصول مطالبات ،نحوه بازاریابی ، بحث نظارتی مثل پولشویی و بحث های بازرسی می بینیم با توجه به تغییراتی که در کسب و کار ها دارد اتفاق می افتد و با توجه به سرعت روز افزون تغییر تکنولوژی ما ناچار هستیم که به سمت فناوری های نوین برویم .

وی افزود: یک زمانی همین کارت بانکی یک چیز لاکچری بود ولی امروز دیگر دارد کارایی خودش را از دست می دهد و در حوزه های دیگر walletیا همان کیف پول  جهت پرداخت های خردی که افراد دارند در حال جایگزینی کارت بانکی است.

معاون اعتباری و عضو هیات عامل بانک کشاورزی با بیان اینکه در حوزه های مختلف شاهد به وجود آمدن شرایط جدیدی هستیم گفت:اینجا بانک ها نیازمند هستند تابه سمت  ایده های جدیدی که  مراکز نوآوری ایجاد می کنند بروند و بر اساس آن ایده ها مشکلات شان را حل کنند .

تقی نیا با اشاره به اینکه امروز این بستر آی تی و فناوری این ظرفیت را برای ما به وجود می آورد که با یک کیفیت بالا و هزینه کمتر بتوانیم از پس آن چالش ها یمان بر بیاییم  به ارایه راهکار پرداخت و گفت: یکی از راهکارها این است که هر بانکی به سمت این برود که مشکلاتش را خودش حل بکند ولی شاید راهکار بهتر این باشد که اینها در یک جایی تجمیع شود و بر اساس نیازهای هر بانک در یک مرکز مشخصی ارایه شود و آن مرکز روز به روز بتواند هم خودش را بالغ تر بکند و هم اینکه به نحوی یک مرکز تخصصی باشد برای حل آن مشکلات و معضلات،ضمن اینکه نه تنها یک بانک بلکه می تواند کل نظام بانکداری را در بر بگیرد.

بانک ها نیازمند هستند تابه سمت  ایده های جدیدی که  مراکز نوآوری ایجاد می کنند بروند و

بر اساس آن ایده ها مشکلات شان را حل کنند

وی ادامه داد:آدم های این مرکزمی بایست افراد تخصصی باشند و یک مرکزی باشد که هم با صنعت سر و کار دارد و هم با مجموعه دانشگاه و افرادی که در بازارهای مختلف کار می کنند .

معاون اعتباری و عضو هیات عامل بانک کشاورزی از مرکز فابا بعنوان یکی از این مراکز که ظرفیت های لازم رادارد یاد کرد و افزود :فابا می تواند این کمک را به بانک ها بکند مشروط به اینکه در حقیقت خود بانک ها بپذیرند و هر کدام بیایند در کنار همدیگر یک کار کنسرسیومی را پیش ببرند و براساس آن کار نیازهایشان را به آن مجموعه خاص ارایه دهند .که حالا همانطور که گفته شد می تواند مجموعه فابا یا مجموعه ای نظیر این باشد .

متقی نیا در پایان خاطرنشان کرد :بانک ها نیازها و چالش هایی که دارند را مطرح بکنند و پاسخ لازم را از موضوعات بگیرند. پاسخ هایی که تخصصی است ،چون به هر حال اگر یک مجموعه ای اینطوری باشد این مجموعه روز به روز رشد پیدا می کند و بالنده تر می شود و هم اینکه چون نیرو هایش نیروهای تخصصی خواهند بود می تواند در غالب کار پروژه ای افراد مختلف را بیاورد و در غالب آن پروژه کار کند و دوباره آن افراد آزاد شوند تا به کار دیگری برسند.

گفتنی است، هفتمین نمایشگاه تراکنش ایران با سخنرانی بیش از ۱۰۰ نفر از مدیران و متخصصان و در قالب نشست ها و میزگردها، کارگاه های معرفی محصول، نشست های استارتاپی، دوره تخصصی بانکداری نوین و… ۲۱ و ۲۲ دی ماه در هتل لاله و مرکز آفرینش های کانون برگزار می‌شود.

همچنین ده ها نفر از مدیران و متخصصان حوزه فناوری های مالی تحت عنوان ّکمیته علمی و راهبردی ّ بر مباحث علمی و تخصصی ارایه شده در این نمایشگاه نظارت می کنند و در نهایت طی بیانیه ای دیدگاه های مطرح شده را به سمع و نظر همه مخاطبان اعم از دستگاه های دولتی و بخش خصوصی می رسانند.

شایان ذکر است، ۲۲ مهرماه امسال با حضور بیش از ۱۲۰ نفر از مدیران ارشد نظام بانکی کشور و با سخنرانی دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و دکتر صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی از برنامه های هفتمین نمایشگاه تراکنش ایران به صورت رسمی رونمایی شد و بر حضور بانک ها و شرکت های فعال در حوزه فناوری های مالی تاکید شد.

به همین منظورعلاقه مندان می توانند؛ برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت فابانیوز و سایت نمایشگاه تراکنش ایران به ادرس زیر  مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *