برنامه جذب 9 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی کاشان؛ اشتغالزایی مستقیم منطقه به 470 نفر می رسد

جذب سرمایه گذاری مستقیم صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی کاشان در افق 1402 به 9 هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

به گزارش اقتصاد ملت و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو؛ مدیر منطقه ویژه اقتصادی کاشان با بیان این مطلب، گفت: با سرعت گرفتن توسعه زیرساخت ها در منطقه ویژه اقتصادی کاشان، جذب سرمایه گذاری در منطقه نیز در حال انجام است.
بهزاد کاظمیان افزود: در این خصوص یک شرکت در زمینه تولید وسایل نقلیه در مرحله صدور جواز تأسیس و سه شرکت در زمینه تولید مواد پلیمری و ماشین‌آلات در مرحله تأیید نهایی برای صدور جواز تأسیس است.
وی با بیان اینکه با استقرار سرمایه‌گذاران و پیمانکاران بخش خصوصی میزان اشتغالزایی مستقیم در منطقه در افق سال 1402 به 470 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به 5000 نفر خواهد رسید، عنوان کرد: توسعه زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی منطقه ویژه اقتصادی کاشان از زمان تصویب طرح جامع در دستور کار قرار گرفته و در مرحله نخست اعتبار 3170 میلیارد ریالی با تصویب ایمیدرو در سال 1400 برای این منظور تخصیص یافته است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی کاشان گفت: پروژه‌های زیرساختی منطقه بر اساس زمان‌بندی دوره‌های پنج ساله و با هدف استقرار هرچه سریع‌تر صنایع و فعالیت‌ها تعریف شده و در حال انجام است.
وی ادامه داد: در مرحله نخست در سال 1400 عملیات اجرایی پروژه‌های زیرساختی شامل آب مصرفی به میزان 10 لیتر بر ثانیه، انجام کنترل سیلاب و روانآب، خط انتقال گاز با ظرفیت 10 هزار مترمکعب، فیبر نوری، راه‌های دسترسی داخلی و بیرونی منطقه و ساختمان اداری، خط انتقال برق و ساختمان گمرک در سال 1401 به اتمام خواهد رسید.
منطقه ویژه اقتصادی کاشان در شمال غربی استان اصفهان و در مجاورت دو استان قم و مرکزی قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *