مدیر مجتمع مس سونگون :تولید بی‌سابقه در تاریخ فعالیت سونگون

مجتمع مس سونگون موفق به ثبت رکوردی جدید و تاریخی در تولید ماهیانه کنسانتره مس، مس محتوی و تناژ خوراک ارسالی از معدن به کارخانه و بازیابی شد.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سنگون ؛ علی بیات ماکو مدیر مجتمع مس سونگون با اعلام این خبر و با بیان اینکه این میزان تولید در تاریخ فعالیت مجتمع سابقه نداشته، گفت: کارخانه تغلیظ مس سونگون در شهریورماه سال جاری موفق شد به رکورد1.417.049 تن خوراک ورودی (13 درصد بالاتر از برنامه)، 32900 تن کنسانتره مس (16 درصد بالاتر از برنامه)، 7942 تن مس محتوی (19 درصد بالاتر از برنامه) دست یابد.
وی افزود: مقدار بازیابی کلی و سولفوری کارخانجات نیز در شهریورماه به ترتیب 90.7 و 93.4 درصد بوده که به ترتیب 6 و 5 درصد از برنامه بالاتر بوده و از ابتدای راه‌اندازی کارخانجات تغلیظ سونگون رکوردی تاریخی محسوب می‌شود.
بررسی آخرین رکوردهای ثبت شده نشان می‌دهد که همت و تلاش شبانه‌روزی کارکنان زحمتکش واحدهای تولیدی مجتمع سونگون در شهریورماه سال جاری باعث شد تا تمامی رکوردهای تولید کارخانجات تغلیظ مس در سال‌های گذشته پشت سر گذاشته شودبه گفته بیات ماکو، دسترسی کارخانجات در شهریورماه بالای 98 درصد بوده که نسبت به طراحی کارخانه‌ها 5 درصد بالاتر بوده است.
مدیر مجتمع مس سونگون ادامه داد: بررسی آخرین رکوردهای ثبت شده نشان می‌دهد که همت و تلاش شبانه‌روزی کارکنان زحمتکش واحدهای تولیدی مجتمع سونگون در شهریورماه سال جاری باعث شد تا تمامی رکوردهای تولید کارخانجات تغلیظ مس در سال‌های گذشته پشت سر گذاشته شود.
بیات ماکو افزود: همچنین در شش ماه نخست سال جاری علیرغم مشکلات ناشی از کرونا، تأمین قطعات یدکی، خاموشی سنگ شکن و یکی از آسیاها در ساعات اوج بار در راستای همکاری با اداره برق و از همه مهم‌تر چالش قطع برق در تیر و مردادماه که باعث افت 10 درصدی تولید شده بود، با تغییر طرح‌های استخراجی واحدهای تولیدی ضمن جبران 10 درصد عقب‌ماندگی، 163682 تن کنسانتره مس با 858 39 تن مس محتوی تولید شده که بیش از 4 درصد بالاتر از برنامه پیش‌بینی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *