توتونچیان استاد اقتصاد اسلامی دانشگاه الزهرا (س): ترقی ملی چین مدیون حاکمیت این کشور است

یک عضو هیات‌‌علمی اقتصاد تصریح کرد: ترقی زندگی مردم در ‌کشور چین؛ محصول مدیریت صحیح از سوی حاکمیت این کشور است.

به گزارش اقتصاد ملت ؛ دکتر ایرج توتونچیان استاد اقتصاداسلامی دانشگاه الزهرا (س) رونق اقتصادی کشور چین را محصول اقتدار حاکمیتی در این کشور دانست و تاکید کرد: این موضوع به اقتصاد سیاسی کشورهای سوسیالیستی بر می‌گردد. در این کشورها ارزش‌‌افزوده برای کارگر است. یعنی دولت‌ها ابزار تولید را به کسانی که کارآفرین هستند؛ می‌سپارند و ارزش‌‌افزوده را به کارگر می‌دهند؛ در نتیجه پس‌انداز ملی بالا می‌رود و وقتی این اتفاق بیفتد؛ بدیهی است که دولت‌ها کالاهای عمومی تولید می‌کنند. یعنی کالاهایی که به نفع جامعه کارگر است.

وی با اشاره تحولات سال‌های اخیر در چین که به نفع جامعه کارگر است، گفت: دستمزدها در چین بالا رفته است؛ به علاوه نوع زندگی مردم نیز تغییر کرده است. در نتیجه از طریق کارگران جاده‌های بهتری احداث می‌شود. امکانات زیادی در اختیار دارند و در کل ترقی آنها مدیون حاکمیت این کشور است.
توتونچیان در بخشی از صحبت‌هایش گفت: دولت چین برای مردم کار می‌کند و سیاست‌ها در جهتی حرکت می‌کند که هم فساد کم شود و هم میزان تولید و کار بیشتر باشد. در حال حاضر هم پیش‌بینی شده است که چین اولین ابر قدرت چند سال آینده خواهد بو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *