حمایت از تولید ملی مهم ترین راهبرد برای رفع بیکاری است

کارشناس عالی روابط عمومی، ارتباطات و رسانه در حاشیه مراسم یازدهمین جشنواره ملی تولید کنندگان و مدیران  جوان و نهمین دوره معرفی چهره های ماندگار صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: مطابق با پیش‌بینی‌های انجام شده سازمان برنامه و بودجه تا سال 99 لازم است سالانه 955 هزار شغل جدید در کشور ایجاد شود. ایجاد چنین حجمی از مشاغل در چنین بازه کوتاه زمانی تنها از طریق راه حل هایی نظیر جذب سرمایه گذاری خارجی، ایجاد محدودیت در واردات و یا تامین مالی بنگاه‌های راکد و نیمه فعال امکان پذیر نخواهد بود، بویژه آنکه ماهیت متلاطم و نوآورانه اقتصاد جهانی اثربخشی راه حل های اخیر را مورد تردید قرار می دهد.
طلیمی ادامه داد: یکی از استراتژی های راهبردی جهت دستیابی به چشم انداز اشتغالزایی، ترویج مصرف کالای ایرانی، حمایت از تولید ملی و تسهیل در اشتغالزایی توسط مسئولان و مردم است؛ زیرا می‌تواند سطوح بالای سودآوری را پایدار کند و سرمایه و انگیزه های گسترش سریع تولید و اشتغال را فراهم کند. این در حالیست که امروزه در ادبیات اقتصادی کشورهای توسعه یافته، گذار از اقتصاد مدیریت شده به اقتصاد کارآفرینانه با هدف حمایت از تولید ملی و مصرف کالای داخلی تبدیل به بحثی تأمل برانگیز شده است.
کارشناس عالی روابط عمومی، ارتباطات و رسانه خاطرنشان کرد: امید است تا با همت و تلاش همگانی، منویات مقام معظم رهبری و سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی کاملا محقق شده و زیرساخت های ارائه شده توسط رییس جمهور مردمی ایران اسلامی به ثمر نشیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *