حضور بانک ها در شبکه های اجتماعی جدی شد

وی، درباره حضور بانک ها در شبکه های اجتماعی هم اینطور توضیح داد که بانک ها مشغول مذاکره برای حضور در شبکه های اجتماعی هستند چراکه این مهم در حال حاضر گریز ناپذیر است.
وی ادامه داد: حضور در شبکه های اجتماعی به معنایی که بانک ها در این شبکه ها فعالیت هایی داشته باشند نه منع شده و نه به رسمیت شناخته شده است. البته هم اکنون بانک ها درحال رایزنی هایی در این زمینه هستند.
قائم مقام بانک ملت با اشاره به  وجود نگرانی هایی در خصوص ورود بانک ها به شبکه های اجتماعی ، تاکید کرد: نکته اینجاست که اگر فعالیت شروع شود و بعد شبکه اجتماعی مسدود شود، تکلیف چه می شود؟ مگر اینکه شبکه های بومی راه اندازی شوند که مشترکان زیادی هم داشته باشند.
وی افزود: اگر شبکه اجتماعی بومی یا خارجی، مشترک زیادی نداشته باشد بانک ها نمی توانند وارد آنها شوند چراکه سودی برایشان ندارد.
لگزایی انجام عملیات انتقال کارت به کارت و پرداخت قبوض در اپلیکیشن های موبایلی را نمونه ای از حضور بانک ها در شبکه های اجتماعی دانست و ادامه داد: فعالیت بانک ها در شبکه های اجتماعی به آن معنایی که هم اکنون وجود دارد، آغاز نشده ولی این حضور گریز ناپذیر است.
به گفته وی، هم اکنون بیشتر رفتارهای سیستم بانکی را مشتریان می سازند درحالی که قبلا بانک ها رفتار مشتریان را می ساختند؛ وقتی رویکرد مشتریان، شبکه های اجتماعی است، بانک ها ناگزیر به پیروی از رفتارهای مشریان هستند البته این امر با رعایت استانداردها و ضوابط مقام ناظر امکان پذیراست.
یادآور می‌شود، هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با موضوع” نوآوری، بازیگران جدید و کارآیی در کسب و کار مالی” دوم و سوم بهمن ماه سال جاری توسط پژوهشکده پولی و بانکی در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *