1700 میلیارد تومان برای راه اندازی “آلومینیوم جاجرم” سرمایه گذاری شد

وزیر صنعت معدن و‌تجارت گفت: برای راه اندازی کارخانه آلومینیوم جاجرم، 1700 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش اقتصاد ملت و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، رضا رحمانی که در سفر رییس جمهوری به استان خراسان شمالی سفر کرده است، در شورای اداری و ستاد تسهیل و رونق شهرستان های جاجرم و گرمه، تصریح کرد: کارخانه های آلومینا و تولید شمش آلومینیوم می توانند شهرستان های جاجرم و گرمه را متحول کنند.

وی ادامه داد: از بخش خصوصی برای ایجاد و توسعه صنایع پایین دستی آلومینیوم دعوت می کنیم.رحمانی پیش از آغاز سخنانش از صنعتگران و صاحبان اصناف خواست که مشکلات و مسایل خود را مطرح کنند. از این رو صاحبان اصناف، صنعتگران و برخی فعالان اقتصادی استان خراسان شمالی، تامین سرمایه در گردش، امور بانکی و نرخ مالیات برای این استان را از جمله مشکلات خود معرفی کردند.

رحمانی با ابراز قدردانی از تولیدکنندگان، گفت: کسانی که در عرصه تولید به ویژه در ۱۴ ماه اخیر فعالیت می کنند، رزمندگان جبهه اقتصادی هستند.

وی تاکید کرد: با تحریم، قصد تعطیل کردن تولید را داشتند اما خوشبختانه نه تنها نتوانستند که شاهد رشد تولید و صادرات شده ایم.

رحمانی به اقدامات دولت در این باره اشاره کرد و افزود: امروز تفاهمنامه ای ۱۳بندی با استاندار خراسان شمالی در جهت رونق تولید امضا کردیم.

وی یادآور شد: با هدف رونق تولید در شهرستان ها و استان های محروم، دفتری در این مناطق ایجاد کرده ایم.

زمین ارزان

رحمانی تاکید کرد: آماده واگذاری زمین و تقسیط بهای آن به کمترین قیمت در خراسان شمالی هستیم.
وی بر توانمندی های داخلی تاکید کرد و اظهار داشت: نمایشگاه فرصت های ساخت داخل برای همین منظور، پنجشنبه این هفته برگزار می شود.

قراردادهای حمایتی با معادن کوچک

وزیر صنعت معدن و تجارت خاطر نشان کرد: فعال سازی معادن کوچک جزو برنامه های وزارت صنعت معدن و ‌تجارت است.

وی تصریح کرد: خرید محصول تولیدی این معادن به صورت قراردادهای بلند مدت از جمله برنامه های وزارت صنعت معدن و تجارت است.

وی به ناخرسندی فعالان اقتصادی نسبت به عملکرد مالیاتی استان، گفت: شهرستان های گرمه و جاجرم که حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت دارند نباید دچار مشکل بیکاری، تولید و مالیات شوند.

وزیر صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: فشار مالیاتی باید برای آن عده ای باشد که فرار مالیاتی دارند و هم جهت با تولید و اشتغال نیستند.

رحمانی اظهار داشت: برنامه جامعی برای امسال در جهت رونق تولید داریم و امید داریم دغدغه مقام معظم رهبری برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *