اقتصاد جهان سال 2017 با چالش های فراوانی روبه رو خواهد شد

محسن رحمتی مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت کارگزاری تدبیرگران فردا ضمن بیان مطلب فوق در خصوص عملکرد این شرکت گفت: شرکت کارگزاری تدبیرگران فردا به عنوان بزرگترین کارگزاری ایران با سرمایه ثبت شده 400 میلیارد ریال در راستای بهبود عملیات سرمایه گذاری، خدمات متنوعی را در قالب خدمات معاملات، مدیریت دارایی، مشاور سرمایه گذاری، تامین مالی و … به مشتریان خود ارائه می دهد. این کارگزاری با چشم انداز «سرآمد و نوآور در ارائه خدمات جامع سرمایه گذاری مبتنی بر پردازش اطلاعات مالی، در دسترس در عرصه ملی و بین المللی و قرارگرفتن در بین 5 کارگزاری برتر کشور در افق 1400» در راستای خلق ارزش برای ذینفعان خود فعالیت می کند.
رحمتی در ادامه با اشاره به عملکرد شرکت کارگزاری تدبیرگران فردا در سال 95 گفت: این شرکت به منظور افزایش دسترسی فیزیکی به مشتریان و ارائه خدمات هر چه بهتر به سرمایه گذاران، روند توسعه شبکه نمایندگی های خود در کشور را ادامه داد؛ به گونه ای که در پایان سال 95 این کارگزاری در 13 شهر کشور شعبه یا نمایندگی در اختیار داشته است. همچنین سامانه اختصاصی معاملات آنلاین به عنوان مهمترین پروژه توسعه ای کارگزاری؛ در مراحل پایانی طراحی و پیاده سازی خود قرار دارد که در نیمه اول سال مالی 96 به بهره برداری خواهد رسید؛ با در اختیار داشتن این سیستم معاملاتی آنلاین می توان جهش قابل توجهی در خدمات دهی و سهم از بازار کارگزاری متصور بود.
وی همچنین از دیگر فعالیت های انجام شده این شرکت در سال 95 خاطرنشان کرد: در این خصوص باید به اتمام فاز اول پروژه معاملات الگوریتمی با رویکرد پیش بینی بازار اشاره کنم که از آن می توان در فرآیند مدیریت دارایی های کارگزاری بهره برد. در همین راستا مطابق تمامی آزمون های انجام شده، کارآمدی این سامانه به عنوان یک سامانه مدیریت خودکار پورتفوی سرمایه گذاری تایید شده است.
عضو هیات مدیره شرکت کارگزاری تدبیرگران فردا گفت: راه اندازی صندوق بازارگردانی، پیاده سازی سامانه جامع مدیریت ارتباط با مشتریان، توسعه الگوریتم های معاملاتی و ادامه توسعه نمایندگی ها صرفا بخشی از برنامه های این شرکت در سال 96 خواهد بود که امید است با عنایت خداوند منان و کمک سهامداران بتوان آنها را به سرانجام رساند.
وی در ادامه افزود: به عقیده بسیاری از تحلیلگران، اقتصاد جهان در سال 2017 با چالش های فراوانی روبه رو خواهد شد. تغییر در سیاست های کلان اقتصادی در چین برای اصلاح ساختار اقتصادی یک دهه گذشته خود، ادامه بحران اروپا با خروج انگلستان از اتحادیه اروپا و احتمال سرایت این تصمیم به دیگر کشورها، تضعیف واحد پولی یورو در قیاس با دلار، رویکردها و سیاست های اتخاذی توسط دولت جدید آمریکا و نیز نوسانات قیمت نفت تنها تعدادی از عواملی هستند که هر یک به تنهایی می توانند منجر به نتایج شگرفی بر اقتصاد گردند.
رحمتی تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های بانک جهانی رشد اقتصادی جهان در سال 2017 نسبت به سال گذشته میلادی با کاهش روبه رو خواهد بود. از سوی دیگر بر اساس پیش بینی های بانک جهانی و صندوق بین المللی پول؛ اقتصاد ایران در سال 96 به رشد خود ادامه خواهد داد؛ اگرچه این افزایش رشد کمتر از سال گذشته پیش بینی شده است. به نظر می رسد پس از گذشت حدود 5/1 سال از اجرایی شدن برجام و برقراری ثبات نسبی در اقتصاد کشور، در سال 96 شاهد رشد سرمایه گذاری خارجی در بخش های مختلف خواهیم بود که این موضوع می تواند در رفع رکود موجود در بسیاری از صنایع تاثیرگذار باشد.  از این رو بسیاری از کارشناسان چشم انداز مثبتی از بازار سرمایه در سال 96 متصور هستند و سود 15 تا 20 درصدی را برای سهامداران محتمل می دانند.
به گفته وی افزایش نرخ تورم و نرخ ارز نیز از مسائلی است که با توجه به شواهد موجود چندان دور از ذهن به نظر نمی رسد. بدون شک انتخابات آتی ریاست جمهوری یکی از موضوعاتی است که بر بسیاری از روندهای اقتصادی حداقل در کوتاه مدت تاثیرگذار خواهد بود.
مدیرعامل شرکت کارگزاری تدبیرگران فردا در پایان اشاره کرد: هیات مدیره و کارکنان شرکت با بهره گیری از تجربیات گذشته و پایبندی به اصول مشتری محوری و دانش محوری، تمام توانشان را برای اجرای ماموریت خود در خدمت رسانی مطلوب به ذینفعان به کار خواهند گرفت تا بتوانند اعتماد آنها را حفظ کنند و آن را افزایش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *