تامین مالی 10 هزار میلیارد ریالی «گروه ساتا» با اوراق اجاره سهام در بازار سرمایه

مدیرعامل گروه مالی ساتا از تامین مالی 10 هزار میلیارد ريالي گروه ساتا برای شرکت سرمایه‌گذاری شستان از طریق انتشار اوراق اجاره سهام در فرابورس، خبر داد.

به گزارش اقتصادملت، دکتر سید محمد هاشمی‌نژاد با اشاره به انتشار اوراق در روز شنبه 15 آذرماه 99 گفت: اوراق اجاره سهام شرکت سرمایه‌گذاری شستان با نماد «شستان 03» در تاریخ دهم آذرماه ۹۹ در فهرست بازار اوراق بدهی فرابورس ايران با نرخ 18 درصد، درج شده و کل اوراق پذیرش شده و قابل عرضه 10 میلیون ورقه به ارزش اسمی هر ورقه يك ميليون ریال است.

وی با اشاره به اینکه انتشار این اوراق در راستای تامین مالی پروژه‌های تولیدی کشور است، افزود: اوراق«شستان 03» به منظور تامین مالی پروژه «آب نیروی مکران» که تامین کننده آب، برق و گاز شهرک پتروشیمی مکران منتشر شده است.

دکتر هاشمی نژاد با بيان اينكه كل مبلغ پذيرش شده 10 هزار میلیارد ريال است، ادامه داد: مدت اوراق ۴ ساله، مواعد پرداخت سود هر 3 ماه یکبار از تاريخ انتشار و نرخ اوراق 18 درصد سالانه بوده و موضوع انتشار اوراق، سهام شركت سرمايه‌گذاري غدير است.

مدیرعامل گروه مالی ساتا با اشاره به اينكه توثيق سهام و بانک‌های تجارت و کارآفرین ضامن اصل و اجاره بهاي اوراق هستند، اضافه كرد: شرکت تامین سرمایه کاردان متهعد پذيره نويسي، بازارگردان و مشاور عرضه اوراق بوده و وثيقه‌گذار سهام شركت سرمايه‌گذاري شستان است.

اوراق اجاره سهام در حقیقت اوراق بهاداری است که دارنده آن به صورت مشاع، مالک بخشی از دارایی است که منافع آن بر اساس قرارداد اجاره به مصرف کننده یا بانی واگذار شده است. در صکوک اجاره حق استفاده از منافع دارایی یا مجموعه‌ای از دارایی‌ها، برابر اجاره بها از مالک به شخص دیگری منتقل می شود. مدت قرارداد اجاره مشخص است و می‌توان اجاره‌ بها را در ابتدای دوره، انتهای دوره، با سررسیدهای ماهانه، فصلی یا سالانه پرداخت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *