مدیرکل کمیته امداد استان تهران: بهره مندی بیش از 18 هزار دانش آموز و دانشجو از خدمات حمایتی

محسن ولیئی،مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه کمیته امداد به منظور ارتقاء سطح آگاهی مددجویان و ایجاد توانایی های لازم در جامعه هدف برای پیشگیری و حفظ سلامت روانی مددجویان اقدامات مختلفی را در طول سال انجام می دهد.، افزود: هم اکنون بیش از 15 هزار دانش آموز و سه هزار و 500 دانشجوی تحت حمایت در استان از خدمات فرهنگی و آموزشی این نهاد بهره مند می شوند.تامین کمک هزینه پوشاک، ایاب و ذهاب، پرداخت کمک هزینه تقویت بنیه تحصیلی، پرداخت هزینه تحصیل در مدارس فنی و حرفه ای و کار و دانش، پرداخت کمک هزینه آمادگی کنکور و راهیابی به دانشگاه و سایر موارد از جمله خدمات این نهاد به دانش آموزان تحت حمایت است.
 
وی با بیان اینکه از این تعداد دانش آموز و دانشجو 300 نفر نخبه تحت حمایت در زمینه های تحصیلی، ورزشی، قرآنی، ادبی و هنری در استان تهران شناسایی شده اند، اظهار کرد: نخبه گان شناسایی شده علاوه بر خدمات حمایتی معمول از خدمات تشویقی ویژه ای که بری آنان درنظر گرفته شده است بهره مند می شوند.
 
ولیئی خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست سال 95 بیش از 15 میلیارد و 500 میلیون ریال در زمینه های فرهنگی ،تحصیلی و غیره برای دانش آموزان و کمک هزینه تحصیلی دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد استان پرداخت شده است.
 
مدیرکل کمیته امداد استان تهرانبا اشاره به ارائه خدمات در حوزه آموزش خانواده، اظهار کرد: بیش از 10هزار نفر از مددجویان تحت حمایت از ابتدای امسال در برنامه های آموزشی در قالب برنامه های اوقات فراغت، آموزش خانواده شرکت کرده اند. آموزش ها در سرفصل های دینی ـ اعتقادی، فرهنگی ـ اجتماعی و بهداشت روانی و فردی برای مددجویان تحت حمایت انجام شده است. برنامه های آموزش خانواده در این مدت زمان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هشت درصد رشد داشته است.
 
وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال به بیش از یک هزار و 100 نفر خدمات مشاوره فردی و گروهی ارائه شده است ، افزود: خدمات مشاوره ای از جمله مشاوره ازدواج، تحصیلی، خانوادگی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بهداشت روانی مددجویان تحت حمایت و فرزندان آنان انجام می شود. در صورت نیاز به ارائه خدمات تکمیلی و بالینی با ارتباط موجود با سایر مراکز مشاوره و راهنمایی معتبر نظیر مراکز مشاوره آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، بهزستی سعی بر ارائه خدمات تکمیلی مطلوب تر و کلینیکی به جامعه مددجویان تحت حمایت است.
ولیئی با بیان اینکه در همین مدت زمان بیش از سه هزار و 500 نفر از مددجویان به اردوهای زیارتی و سیاحتی اعزام شده اند، افزود: شرکت کنندگان در این اردوها از برنامه های مختلفی همچون مسابقات قرآنی، و آموزشهای دینی و اعتقادی بهره مند شده اند. اعزام به اردوهای زیارتی در قالب طرح شوق زیارت (عتبات عالیات و مشهد مقدس ) و سیاحتی در این مدت زمان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 21 درصد رشد داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *