صنعت تاسیسات، بزرگ‌تر و سودآورتر از صنعت خودرو

مهدی بستانچی در گفتگو با دنیای اقتصاد گفت: صنعت تاسیسات در زمره نخستین صنایعی است که بصورت مدرن در کشورمان پایه‌ریزی شده و در صورتی که به چشم یک صنعت مولد و اشتغال‌زا به آن نگریسته شده و حمایت شود، علاوه بر پوشش بازار داخل کشور، می‌تواند در عرصه صادرات نیز ارزآوری قابل توجهی داشته باشد. 
وی، از واردات بی‌رویه بعنوان بزرگ‌ترین تهدید این صنعت یاد کرد و خاطرنشان ساخت: به رغم اصلاح تعرفه‌ها در سال گذشته، تعرفه‌های موجود در کمترین سطح قرار دارد و صنعت تاسیسات، همچنان از داشتن یک تعرفه حمایتی خاص برای جلوگیری از واردات بی‌رویه، بی‌بهره است.
مدیر بزرگ‌ترین شرکت تولید هواکش‌های صنعتی کشور همچنین از راه‌اندازی طرح توسعه شرکت دمنده در ۱۳۰ هزار متر مربع خبر داد و گفت: هم‌اکنون با بهره‌برداری از فاز نخست این طرح، سالانه افزون بر ۲ میلیون دستگاه انواع هواکش در این شرکت تولید می‌شود و طی دو سال آینده با رسیدن به ظرفیت نهایی تولید، این میزان به ۴ میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت.
بستانچی، به صادرات بیش از ۳۰ درصد تولیدات این شرکت به خارج از کشور اشاره کرد و گفت: هم‌اینک هواکش‌های تولیدی شرکت دمنده به بازار کشورهای روسیه، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، لبنان، عراق، افغانستان و تاجیکستان راه یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *