خدمات روبه جلو بیمه سلامت قابل تقدیر است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تقدیر از خدمات رو به جلو بیمه سلامت گفت: اقدامات خوبی در سازمان بیمه سلامت برای مدیریت منابع انجام شد که یکی از این موارد نسخه نویسی الکترونیک است.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از آي‌هينا، سید جلیل میرمحمدی در حاشیه ارائه گزارش بیمه سلامت در کمیسیون بهداشت گفت: نسخه نویسی الکترونیک می‌تواند در تجویز و مصرف دارو موثر باشد و این اقدام باید به صورت کامل در کشور اجرایی شود. این اقدام باعث کاهش هزینه‌های بیمه بدون آسیب دیدن به خدمات می‌شود.

وی ادامه داد: نظام ارجاع و پزشک خانواده، تجمیع منابع بیمه‌ای و شناخت خانواده‌های مستضعف یا افرادی که دچار مشکل معیشتی هستند می‌تواند به بیمه سلامت بسیار کمک کند. اگر این موارد در دستور کار بیمه سلامت باشد، می‌تواند همانند کارهای خوب قبلی باعث ارتقای خدمات بیمه سلامت شود.

این نماینده مجلس گفت: باید نگاه اقتصادی به صنعت بیمه داشتیم، زیرا بیمه وقتی می‌خواهد خدمات خوبی ارائه بدهد، راهی به جز این ندارد که درآمد پایدار داشته باشد.

میرمحمدی بیان کرد: یکی از وظایفی که بر عهده بیمه‌ها قرار دارد این است که باید فرهنگ بیمه شدن را به شکلی نهادینه کنیم که مردم در زمان سلامت خود و خانواده‌شان بیمه شوند تا در زمان بیماری از خدمات استفاده کنند. ولی هیچ کدام از این موارد برای بیمه سلامت در گذشته رعایت نشده بود و حتی بیمه روی تخت بیمارستان انجام می‌شد.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس گفت: از طرفی منابع پایداری که باید برای بیمه سلامت تامین می‌شد هم تامین نشده بود و در ارائه خدمات مشکلاتی ایجاد می‌شد.

وی اظهار کرد: پرداختی‌های بیمه سلامت به روز است و وضعیت بیمه در بخش خصوصی بسیار مناسب ارزیابی می‌شود و دانشگاه‌های علوم پزشکی هم از این موضوع رضایت دارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به شرایط ویژه‌ای که در آن قرار داریم، احساس می‌کنیم که خدمات بیمه سلامت رو به جلو است. این‌که رضایت‌مندی بخش خصوصی و بخش دولتی کسب شده و از طرفی نسخه نویسی الکترونیک هم جا بیفتد، کار ارزشمند و قابل تقدیر است و به عنوان یک نماینده مجلس از این رویکرد حمایت می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *