تفاهم نامه همکاری شرکت IGI با موسسه تحقیقات گیاه پزشکی امضا شد

شرکت بین‌المللی‌ بازرسی کالای تجاری در راستای بهبودبخشی به عملیات بازرسی در حوزه مواد غذایی و غلات تفاهم‌نامه مشترکی را با موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور در زمینه همکاری‌های دوجانبه به امضا رساند.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، این تفاهم نامه با حضور حمید محمودی، مدیر عامل شرکت IGI و حسین جعفری، رئیس موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور به امضای طرفین رسید.

همه ساله عملیات بازرسی و کنترل، بخش عمده‌ای از غلات و محصولات کشاورزی وارداتی به کشور توسط شرکت بین‌المللی بازرسی کالای تجاری، انجام می‌شود که وظیفه نیروهای بازرسی این شرکت، مطابقت مشخصات کمی و کیفی کالای در حال بارگیری از مبادی داخلی و خارجی با مشخصات درخواستی خریدار و تشخیص و تعیین دانه‌های علف هرز یا آفات نباتی در این محموله‌ها است تا از ورود این آفات به کشور جلوگیری شود.
محصولات کشاورزی وارداتی بنا به نیاز داخلی و وضعیت بازارهای جهانی از کشورها و مناطق مختلفی در سراسر دنیا خریداری و تامین می‌شود که همین موضوع گاهی بازرس را با موارد جدیدی از دانه‌های علف هرز و آفات نباتی روبه‌رو می‌کند. متاسفانه تجربه‌ای در خصوص شناخت و نوع رفتار این آفات در شرایط اقلیمی کشور ما وجود نداشته است.
موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور با در اختیار داشتن بیش از 170 عضو هیات علمی دانشگاهی و 34 آزمایشگاه مجهز در حوزه‌های مختلف، به‌عنوان اولین و بزرگترین نهاد علمی وتنها مرجع قانونی تشخیص آفات نباتی و بذر علف‌های هرز در کشور است که همواره با استفاده از دانش تخصصی و امکانات آزمایشگاهی کامل با تحقیق و پژوهش نسبت به شناسایی و جمع آوری اطلاعات و رفتار انواع آفات و علف‌های هرز در حال فعالیت است.
شرکتIGI همواره مصمم به گسترش همکاری‌های تخصصی با نهادهای علمی کشور بوده و با پیگیری‌های فراوان و پس از برگزاری جلسات متعدد مدیریتی طی جلسه‌ای باحضور حمید محمودی (مدیر عاملIGI)، مرتضی بیک‌لریان (رئیس هیات مدیره IGI) و حسین جعفری، رئیس و معاونان موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور در محل سازمان حفظ نباتات کشور موفق به امضا وتبادل تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه شدند .
با امضای چنین تفاهم‌نامه‌هایی این امیدواری وجود دارد تا در راستای صیانت از سلامت جامعه و استفاده از تجارب علمی مجموعه‌های داخلی و نیز انجام سریع، دقیق و صحیح و ارتقای سطح کیفی بازرسی‌ها و خدمات آزمایشگاهی، این تفاهم‌نامه موجب ارتقای دانش فنی دو مجموعه و ارتقای کیفیت غلات و محصولات کشاورزی و غذایی وارداتی و همچنین افزایش سطح کیفی و سلامت جامعه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *