سرمایه هواپیمایی آسمان به 330 میلیارد تومان افزایش یافت

به گزارش خبرنگار اقتصاد ملت؛ دکتر احمدرضا نیک کار اصفهانی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا ضمن بیان مطلب فوق در جمع خبرنگاران گفت: در پیام مقام معظم رهبری امسال سال “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” نام‌گذاری شد. این بهترین نقشه راه برای رفع نیازهای کشور بود که با آن از ابتدای سال وظیفه مسئولان کشور چند برابر شد تا در این راستا از بروکراسی و کارهای اداری پرهیز کنند و به اقدام و عمل روی بیاورند.

 

2

وی افزود: در صحبت‌های رئیس جمهور بارها به مشکلات بیکاری در ایران اشاره شده است. در حال حاضر ۳.۵ میلیون بیکار در ایران وجود دارد که برای اشتغال آن‌ها معضلاتی پیش رو است که استراتژی ما به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری این است که بتوانیم در کارآفرینی و عرصه‌های مختلف صنعت، گردشگری و حمل و نقل نقش موثری داشته باشیم.
نیک‌کار اصفهانی اضافه کرد: آتیه صبا به عنوان مجموعه سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی دارای سهام اکثر شرکت‌های بزرگ مانند هواپیمایی آسمان، ایرانگردی، نفتکش، کشتیرانی و شرکت‌های متعدد دیگر است و می تواند با پتانسیلی که دارد نقش مهمی در اقتصاد کشور داشته باشد. یکی از اهداف ما در بخش سرمایه گذاری در گردشگری این بود که با سرمایه گذاری در جذب توریسم، نقش آفرینی خوبی در کاهش جمعیت بیکار ایران داشته باشیم.
وی با تاکید بر جذب گردشگران دنیا به ایران تصریح کرد: در این راستا ما در اسفندماه همایشی را با عنوان سفر پاک در اصفهان برگزار کردیم و از شناخته شده ترین نیروهایی که در این زمینه در دنیا فعالیت کرده‌اند دعوت به عمل آوردیم. نتیجه آن همایش امضا قراردادی با دانشگاه لوزان سوئیس شد، در نهایت ماه گذشته با این دانشگاه قرارداد نهایی بستیم تا ساخت اولین اکادمی بین‌المللی گردشگری کشور با همکاری دانشگاه لوزان در اصفهان کلید بخورد. ولی همزمان یک ساختمان هشت طبقه به عنوان ساختمان این دانشگاه در نظر گرفته شد که در حال تجهیز شدن است و ظرف یکی دوماه اینده افراد در این دانشگاه مشغول به تحصیل خواهند شد.
وی افزود: مجموعه ۶۴ هتل ایرانگردی و جهانگردی یکی از دارایی‌های صندوق بازنشستگی است این هتل ها فرسوده و کهنه هستند ما تصمیم گرفته‌ایم که این هتل‌ها را به هتل های پنج ستاره تبدیل کنیم. از طرفی باید بگویم فقط هتل و دانشگاه برای ما کافی نیست ما همزمان ورود خودروهای هیبریدی به ایران را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که اولین محموله‌اش وارد شده و قرار است در اختیار هتل‌ها و مسافران داخلی و خارجی قرار گیرد.

نیک‌کار اصفهانی با اشاره به معضل آلودگی هوا بیان کرد: سال‌ها است که با مشکل آلودگی هوا روبرو هستیم و در این مورد هر یک دیگری را مقصر می‌بیند. یکی از راهکارهای ما در این مورد تبدیل خودروهای بنزینی به خودروهای هیبریدی است. خودروهای بنزینی در سال معمولا ۲۰۰ کیلو مونوکسید کربن تولید می‌کنند اما این آمار برای خودروهای هیبریدی ۷۰ گرم در سال است.
وی ادامه داد: ما در بخش هوایی هم بیکار ننشسته‌ایم هواپیمایی آسمان یکی از شرکت های ما است. زمانی که به سرمایه گذاری اتیه صبا آمدم، آسمان تنها ۹ هواپیما داشت اما خوشبختانه امروز این هواپیمایی رکورد دار کشور است. ما توانستیم ۱۰ هواپیما زمین گیر را راه‌اندازی کنیم و ظرفیت آن نسبت به شش ماه قبل دو برابر شده است.
او درباره بدهی‌های آسمان نیز اظهار کرد: سرمایه اولیه هواپیمایی آسمان از ۵۰ میلیارد تومان به ۳۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. این شرکت به پنج بانک بزرگ کشور بدهی داشت ولی خوشبختانه بدهی چهار بانک پرداخت شده و تا هفته آینده بدهی بانک پنجم نیز پرداخت خواهد شد.
نیک‌کار اصفهانی درباره دیگر پروژه‌های این شرکت تصریح کرد: یکی دیگر از استراتژی‌های ما مربوط به بخش صنعت بود؛ چراکه ما در بخش صنعت مشکلات عدیده ای داریم. ما هشت سال جنگ ۱۰ سال تحریم را پشت سر گذاشتیم. یکی از واحد های صنعتی مان به نام کارخانه صنعتی آپادانا سرام در بوئین زهرا یکی از واحد های بسیار پیشرفته متعلق به این هلدینگ است که ظرفیت تولید آن ۲۰ میلیون مترمربع در سال است.
مدیرعامل سرمایه گذاری آتیه صبا ادامه داد: خوشبختانه به تازگی اولین محموله این شرکت به آلمان صادر شده که در واقع اولین محموله صادراتی سرامیک ایران است. در عین حال با ترکیه و ۱۰ کشور دیگر در حال مذاکره هستیم که تولیدات صنعتی آپادانا سرام را صادر کنیم.
وی با بیان اینکه وضعیت صنعت سیمان خوب در ایران خوب نیست، گفت: با توجه به شرکت های سیمانی که در آن سهامدار هستیم دیدیم که تولید سیمان کشور مازاد نیاز بود به همین دلیل یکی از پروژه های بزرگ که اتصال کریدور شمال به جنوب کشور به اسم آزاد راه کنار گذر شرق که اتصال کریدور شمال به جنوب است را سرمایه گذاری کردیم. این آزادراه به عنوان اولین آزادراه بتنی کشور ساخته می شود.
نیک‌کار اصفهانی افزود: این آزاد راه می تواند ۹۰ میلیون دلار درسال صرفه جویی سوخت برای کشور داشته باشد. یکی از معضلات کشور ما نداشتن زیر ساخت های کافی مثل آزادراه ها است. دوره ساخت این آزادراه را دو ساله پیش بینی کرده ایم. و سرمایه گذاری در آن حدود ۳۳۰ میلیارد تومان است و اولین آزاد راهی خواهد بود که به صورت شبانه روزی فعالیت خواهد کرد. متاسفانه در ایران طول عمر ساخت این پروژه ها هشت تا ۱۰ سال است پس این پروژه با توجه به دوره ساخت دو ساله اش می تواند برای ما خیلی خوب باشد.
وی ادامه داد: ما همزمان در بخش صنعت، واحد HSE را راه اندازی کردیم. ما در پروژه های صنعتی چون ایمنی را رعایت نمی کنیم ضرر و زیان زیادی را تحمل می کنیم در نتیجه ما واحد HSE را راه اندازی کردیم و تمام شرکت هایمان را ملزم به رعایت HSE کردیم.
مدیرعامل سرمایه گذاری آتیه صبا افزود: ما پروژه قطار سریع السیر تهران – مشهد را در دستور کار داریم و برای اجرایی کردن این پروژه با یکی دو شرکت سرمایه گذار خارجی مذاکراتمان در حال نهایی شدن است و این آرزوی دیرینه ای که مردم صبح به زیارت امام رضا بروند و عصر برگردند با این پروژه عملیاتی می شود. با این پروژه ظرف ۳.۵ ساعت می توان مسافت تهران به مشهد را طی کرد.
نیک کار اصفهانی با اشاره به سابقه کفش ملی در ایران گفت: وقتی ما جوان بودیم کفش ملی نشان افتخارمان بود ولی الان اینطور نیست می خواهیم آن اعتبار را به کفش ملی برگرداریم. متاسفانه کفش های ما وارداتی است در حالی که چرم خودمان از کیفیت خوبی برخوردار است فقط در طراحی ضعیف هستیم که در این مورد ما با دانشگاه پلی تکنیک ونتو ایتالیا، قرارداد بسته ایم و از روزشنبه آن ها برای پروژه کفش ملی در ایران مستقر می شوند تا بتوانیم هماهنگی هایی را انجام دهیم تا برای جوانان طرح های مدرنی را داشته باشیم و از این طریق کفش ملی مثل خیلی از کارخانه های دیگر به فراموشی سپرده نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *