نخستین جشنواره بین المللی جوانان خارجی مقیم ایران با هدف ترویج روحیه مقاومت

به گزارش خبرنگار ما؛ این جشنواره به ‌صورت متمرکز و با حضور دانشجویان مسلمان از کشورهای مختلف در محورهای علمی، فرهنگی، رسانه، هنری و مقاومت در قالب‌ کارگاهی نشست‌های تخصصی و گفت‌وگو اجرا ‌شد.
لزوم تشکیل مجامع جوانان برای حمایت از جریان مقاومت و بازخوردهای فرهنگی – اجتماعی نامه مقام معظم رهبری به جوانان از عمده ترین اهداف برگزاری این جشنواره بین  المللی بود.
محمد ایوبی مدیرعامل خانه شهریاران جوان پیروزی جوانان مسلمان در مبارزه با استکبار و سنگر و خط مقاومت و انقلاب در عرصه جهانی را تنها با اتحاد و وحدت مسلمانان عملی دانست که بی شک موجب اعاده حق از استکبار خواهد شد.
محمد ابویی تصریح کرد: مجموعه شهریاران جوان به عنوان متولی امور جوانان در شهر تهران در عرصه های مختلف محلی، منطقه ای و ملی امسال برای نخستین بار در عرصه بین المللی فعالیت هایی را در عرصه فرهنگی و اجتماعی آغاز کرده است.
ابویی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از خارجی های مقیم ایران به دلیل تحصیل یا اشتغال در این کشور مشغول به فعالیت هستند، می توان با اتحاد و اشتراک در مبارزه با استکبار سفیران فرهنگی خوبی برای کشور خود باشند.
ابویی تصریح کرد: این جشنواره با توجه به بخش دوم نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و ضرورت بصیرت یابی جوانان برای مبارزه با استکبار به ویژه رژیم اشغالگر قدس و آمریکا باید بسط و گسترش پیدا کند.
دکتر ترقی معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی، خانم دکتر چنارانی دبیر اول کمیسیون امنیت ملی مجلس،  حسن شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه، دکتر حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو هیات علمی دانشگاه تهران و سعدالله زارعی تحلیگر سیاسی و مدیر موسسه مطالعاتی اندیشه سازان نور از سخنرانان جلسه بودند.
سخنرانان این جشنواره همگی اذعان داشتند  آرمان ها و عدالت خواهی های جوانان مسلمان شیعه به ویژه  در عراق و سوریه، لزوم انسجام و اتحاد در اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان را دو چندان می کند که با تاسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری می توان سفیران فرهنگی خوبی برای ایران اسلامی باشیم.
نمایندگانی هم از جهاد اسلامی، حماس و حزب الله لبنان نیز با ایراد سخنانی در  این شرکت داشتند.
در این جشنواره جوانانی از کشورهای سوریه، یمن، الجزایر، پاکستان، بوسنی، تایلند، میانمار، بحرین، افغانستان، آذربایجان، تونس، لبنان، فلسطین و حتی از فرانسه نیز حضور داشتند. گفتنی است راه اندازی مجمع جوانان حامی فتح خط مقاومت از مهمترین اقدامات این جشنواره است.
در این مراسم همچنین از خانواده های شهدای هسته ای ،  احمدی روشن، علی محمدی، صابری و صدرزاده  تجلیل شد. این جشنواره بین ‌المللی جوانان خارجی مقیم ایران به همت خانه شهریاران جوان در ۲۱ و ۲۲ مرداد ماه در سالن سعدی برج میلاد تهران برگزار ‌شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *