رونمایی از «سامانه مدیریت توزیع کالا» توسط انجمن صنعت پخش ایران

همایش رونمایی از «سامانه مدیریت توزیع کالا» توسط انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران و با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

به گزارش اقتصاد ملت، این مراسم با حضور مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و اعضای هیات‌مدیره انجمن شرکت‌‌های صنعت پخش ایران، نمایندگان سامانه تجارت و مدیران‌عامل و مدیران فناوری اطلاعات شرکت‌های صنعت پخش در سالن شهید همت وزارت صمت برگزار شد.

«سامانه مدیریت توزیع کالا» و صدور مجوز پخش، امکان رصد شبکه قانونی توزیع کالا و شناسایی شرکت‌هایی که شفاف فعالیت می‌کنند در مبارزه با فساد، قاچاق کالا و مدیریت درست این صنعت را محیا کرده و ایجاد این سامانه که زیرمجموعه سامانه جامع تجارت است؛ می‌تواند نقش مهمی در مبارزه با رانت و فساد داشته باشد.

حمید محله‌‌ای معاون دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت در این خصوص گفت: امروز آرزوی دیرینه بیش از ۱۰ ساله ما محقق می‌شود. این سامانه ارتباط شبکه اطلاعاتی توزیع کالا که توسط بخش خصوصی تولید شده را به اشتراک گذاشته و این اطلاعات به ما و بانک‌‌های اطلاعاتی وزارتخانه اتصال پیدا می‌کند و از امروز از برآیند اطلاعات ایجاد شده استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: این اطلاعات برای دولت نیز ذی‌‌قیمت است؛ چراکه حدود ۸۵ درصد کالاها و در بخش‌هایی ۱۰۰ درصد کالاها از مبادی تولید یا واردات تا سطح خرده‌فروشی را در بر می‌‌گیرد و وقتی به دولت متصل می‌شود؛ می‌تواند برای برنامه‌ریزی آینده و حتی رصد کالا مورد استفاده قرار گیرند. در واقع بدون آنکه ما به عنوان دولت ورود کنیم؛ حلقه مهم اتصال شکل می‌‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *