برنامه‌های دهه کرامت در 77 کشور اجرا می شود

سیدجواد جعفری در خصوص چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با بیان اینکه خداوند بزرگترین نعمتی که به مردم ایران عطا کرده است، وجود ملکوتی امام رضا (ع) است،‌ اظهار کرد: به واسطه حضور ایشان شاهد هجرت سایر امام‌زادگان و حضرت معصومه (س) و شاهچراغ و سایر امام‌زادگان واجب‌التعظیم هستیم و ما می‌توانیم از وجود آن‌ها در کشور بهره ببریم. وی در ادامه با اشاره به این مطلب که 10 روز اول ماه ذی‌القعده که مصادف با ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) است به صورت خودجوش و مردمی به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است، عنوان کرد: در این 10 روز تمام بخش‌ها، ‌نهادهای اجرایی، تشکل‌ها و خانواده‌ها در راستای برگزاری جشن‌های دهه کرامت برنامه‌هایی دارند تا بتوانند از این ایام بهره و نشاط معنوی را ببرند.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) ادامه داد: دستگاه‌های کشوری نیز با مردم در این فضا همگام می‌شوند تا به تعظیم شعائر دینی در جامعه بپردازند. بیش از 360 نهاد دولتی و غیردولتی با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره فرهنگی-هنری و بین‌المللی امام‌رضا (ع) فعالیت دارند.
جعفری افزود: اکنون که در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) هستیم علاوه بر 31 استان کشور این برنامه‌ها در بیش از 77 کشور جهان و 2400 نقطه از جهان جشن‌های دهه کرامت برگزار می‌شود. ما در این دوره از جشنواره سعی کرده‌ایم محورهای اساسی و مورد توجه افراد جامعه را برجسته کنیم.
وی ادامه داد: از جمله این محورها موضوع کتاب‌خوانی بوده است که ما به این شاخصه در جشنواره امام رضا (ع) توجه ویژه‌ای داشته‌ایم. مقام معظم رهبری همواره به مقوله کتاب‌خوانی توجه ویژه‌ای داشتند و ما هم در صدد پاسخگویی به این موضوع و امری که مورد نیاز جامعه است سعی کرده‌ایم در این دوره از جشنواره به صورت جدی به این امر بپردازیم.
دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) یادآور شد: موضوع بعدی که در جشنواره به آن توجه داشته‌ایم بخش کودک و نوجوان است که هر چقدر ما بتوانیم کودکان را از همان ابتدا با معارف اهل بیت (ع) آشنا کنیم در آینده راحت‌تر می‌توانیم به اهداف خود برسیم.
جعفری افزود: بخش بعدی که در جشنواره به آن توجه داشته‌ایم بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی است که شورای هماهنگی دهه کرامت این امر را بر عهده داشته است و در روز اول ماه ذی‌القعده و روز بزرگداشت امام‌زادگان برنامه‌های ویژه‌ای در بخش‌های ویژه مردمی برگزار می‌شود و یکی دیگر از بخش‌هایی که در صدد برجسته کردن و توسعه آن بودیم بخش بین‌الملل بود که با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همکاری‌هایی داشته‌ایم که در روزهای آتی برنامه‌های آن اعلام می‌شود.
وی گفت: در این دوره از جشنواره ما 84 شاخصه داریم که 14 شاخصه آن مربوط به بخش فرهنگ و هنر است و از بخش‌هایی همچون داستان، رمان، سینما، کتاب و… بهره می‌بریم و هر کدام از این برنامه‌ها در بخش‌های مختلفی که دارند در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود. تاکنون بیش از 600 فیلم کوتاه به جشنواره امام رضا (ع) ارسال شده است که نسبت به سال گذشته رشد دوبرابری داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *