ارائه طرح های نوین توسط شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش

ابراهیم حسینی نژاد مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش ضمن تشریح فعالیت های این شرکت اظهار داشت: رویکرد ما این است که از بهترین ابزارها برای توسعه فعالیت های خود استفاده کنیم و به همین دلیل برنامه ای بلند مدت برای انجام فعالیت هایمان طراحی کرده ایم و یکی از مهمترین جهت گیری های شرکت بر پایه موبایل است.
وی تصریح کرد: برنامه های ما براساس موبایل، ایجاد اپلیکیشن سه سوت و قدم بعدی ما طراحی اپلیکیشن های مرتبط و همکاری با اپلیکیشن نویس های برتر بوده و رویکرد ما این است که در این حوزه بهترین ها رو برای استفاده کنندگان ایجاد کنیم و بحث بعدی ما بحث بازارهای جهانی است و ابعاد مختلفی هم دارد؛ فعالان کسب و کارهای خارجی تشنه فعالیت دربازار ایران هستند و شرکت ما در این راستا می تواند فعالیت های صادراتی داشته باشد هرچند که ارائه خدمت به فعالان خارجی کمی مشکل است و باید به لحاظ تکنیکال آنقدر منعطف باشیم تا بتوانیم خدمات مورد نیاز آنها را انجام بدهیم.
وی با بیان اینکه برنامه شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش برای رسیدن به افق ۱۴۰۰براساس برنامه همکاری با اپلیکیشن های مختلف است گفت : همکاری بر بستر اینترنت و همچنین کار با اپلیکیشن ها آغاز شده است و حتی برای اپراتورهای تلفن همراه دنبال انتخاب طرح های مختلف هستیم که به زودی از آنها رونمایی خواهیم کرد.
حسینی نژاد ضمن برشمردن شرایط حساس در بحث بانکداری الکترونیک  اظهارکرد: با توجه به شرایط خاص کشور در حال حاضر هیچ کشوری کارت های ایران را قبول نمی کند و ما به دنبال استفاده از شرایطی هستیم که بتوانیم این مشکل را رفع کنیم، بعد از برجام شرایط به سمت مطلوبی در حال حرکت است و ما علاقه مندیم که به بازارهای جهانی هم ورود کنیم و به همین منظور طرح هایی داریم و می توانیم یک اکوسیستم چند لایه که شامل همه موارد می شود را طراحی و ارائه کنیم.
علیرضا غفوری معاون عملیات شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در پاسخ به این سوال که با توجه به ممنوعیت استفاده از پروتکل یو اس اس دی از اول مهر ماه سالجاری چه تدابیری اتخاذ کرده اید و چه برنامه هایی در این رابطه دارید عنوان کرد: هرچند که مشکل خاص و حادی در رابطه با استفاده از این بستر به وجود نیامده؛ بلکه بیشتر مشکلات امنیتی بوده است، اما بانک مرکزی از اول مهر اجازه استفاده را سلب کرده است به همین منظور بیشتر ارائه دهندگان به سمت استفاده از اپلیکیشن ها و بسترهای اینترنتی روی آورده اند.
وی ادامه داد: ما جلساتی هم با شاپرک و اپراتورها گذاشتیم تا بتوانیم دغدغه های امنیتی رو رفع کنیم و اپراتورها هم اعلام کرده اند که سیستم های حل این مشکل را در اختیار دارند هرچند که شاپرک رویکرد استفاده از توکن را در دستور کار قرار داده است و نمی دایم که چه اتفاقی خواهد افتاد ولی می دانیم که سطح بازار فعلی کاهش خواهد افتاد.
معاون عملیات پرداخت الکترونیک سامان ادامه داد: در حوزه کارمزد هم باید بگوییم که شرایط مطلوب نیست و ما هم تمام تلاش مان بر این بوده که مدلی طراحی کنیم، ولی بانک مرکزی اعلام کرده که مجاز هستید هزینه را از مشتری بگیرید و طرحی هم آماده کردیم که وضعیت کارمزد به شکل بهتری منافع بانک ها را تامین کند و صحبت های اولیه را هم با دوستان شاپرک هم انجام داده ایم و امیدواریم به جمع بندی برسیم که منافع همه ذینفعان دیده بشود.
حسینی نژاد درباره چرخه ناقص کارمزد هم اینگونه ادامه داد و گفت: اتفاقی که در حوزه کارمزد در ایران افتاده این است که فشار زیادی برای توسعه ابزارهای الکترونیک در ایران وجود دارد و فرمول هایی که در همه جهان است در ایران کارایی خاصی نداشته است و با اتفاقاتی که معمول نیست و در کشور رخ می دهد، پیاده کردن چرخه کارمزد در ایران نشدنی است و ما به دنبال مدل بومی شده کارمزد در ایران هستیم.
وی تصریح کرد: ما در خصوص کارمزد در نقطه تاریخی هستیم و به دلیل اینکه در مقطعی بحث کارمزد سخت شده بود و در حال حاضر بیشتر بانک ها به سمت دریافت کارمزد در حال حرکت هستند و بیشتر کشور های جهان سالهاست درآمدهای خودشان را بر این اساس طراحی کرده اند و در ایران زیر یک درصد کارتها الکترونیکی است وامیدواریم بانک ها بتوانند زودتر به چرخه صحیح کارمزد برگردند و با اصلاح این رویه بانک ها می توانند یک نوآوری جدید داشته باشند و همه در این چرخه منتفع می شوند و امیدواریم در طراحی کارتهای اعتباری جدید همه کمک کنند بحث کارمزد برای پذیرندگان به نحو مطلوبی تعیین شود.
علیرضا غفوری افزود: در خصوص استفاده از کارت های الکترونیکی هم ۲سناریو وجود دارد که علاوه بر بحث امنیت، بحث راحتی کاربر هم در این وسط وجود دارد که در این بین راه کارهایی هم وجود داشت؛ یکی از این راه ها استفاده و رجیستر کردن موبایل ها در شعبات بانک بود که با اصل راحتی مشتریان در تضاد بود.
معاون عملیات شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با بیان اینکه نظارت بانک مرکزی می تواند نقش مهمی در نوآوری های الکترونیک داشته باشد گفت: سناریو دوم اتصال مستقیم خود شرکت های پرداخت الکترونیک به بانک ها است که هنوز از سوی بانک مرکزی تائید نشده است.
وی از ارائه سرویس جدید این شرکت با همکاری نیکو کیوسک خبر داد و گفت: یکی از استراتژی های شرکت استفاده از ابزارهای جدید پرداخت است و ارائه سرویس سفارش گیری لمسی شیوه ای جدید است و با پرداخت بسیار سریع از طریق کارتخوان راهکار جدیدی را به شیوه های معمول پرداخت نقدی اضافه خواهد کرد به طور مثال در بحث فست فودها با توجه به اینکه تنوع اقلام فست فود نسبت به فروشگاه های خرده فروشی بسیار کم است، استفاده از آن بسیار آسانتر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *