بخش خصوصی را دریابید

به گزارش خبرنگار ما؛ انجمن صنفی تولیدکنندگان تابلوهای برق ایران که در حال حاضر 160 شرکت عضو دارد و این انجمن جزو صنایع اشباع است، از لحاظ تولید رشد خوبی داشته؛ به طوری که در حال حاضر 30 تا 40 شرکت عضو این انجمن در سطح بین‌المللی کار می کنند و توان صادراتی خوبی دارند؛ اما طی سال های اخیر با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند.
قانعی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان تابلوهای برق ایران در این نشست گفت: به جای اینکه صنعت تشویق شود که توانسته از تحریم‌ها عبور کند و مشکلات مواد اولیه را حل کند عملاً مشکلات مضاعف پیش پای صنعتگران گذاشته می‌شود. وی افزود: ظرفیت کشور ما برای ساخت تابلو براساس استاندارد صنعت 250 هزار سلول است که در سال 93 فقط 75 هزار سلول تولید داشته‌ایم و این میزان تولید به دلیل رکود در بازار بوده که باعث شده ظرفیت بالایی از این صنعت معطل بماند. ضمن اینکه بازار داخلی ما نیز جوابگوی بیش از 100هزار سلول نخواهد بود. در نتیجه نیاز به صادرات داریم که البته آن نیز مشکلات خاص خودش را دارد. قانعی با بیان اینکه باید سازوکار منطقه‌ای و فرامرزی را دولت اتخاذ کند ادامه داد: با اتخاذ این تدابیر تولید کشور ارزآور و اشتغالزا خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: ما در اطراف کشور بازار 400 تا 600 میلیونی را متصوریم به طوری که می‌توانیم تابلوها را به کشورهایی مثل عراق، ترکمنستان، قزاقستان، عمان و قطر صادر کنیم اما باید بتوانیم ملزومات حضور در بازارهای خارجی را فراهم کنیم.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان تابلوهای برق ایران با بیان اینکه برای صادرات صنعت از جمله تابلو و صنعت برق مشکلات عدیده‌ای وجود دارد اظهار داشت: علاوه بر مشکلات مربوط به صادرات در داخل کشور نیز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنیم که باید حل شده تا بتوانیم بخش صادراتی را فعال کرده و ارزآوری داشته باشیم.
مقیمی خزانه‌دار انجمن صنفی تولیدکنندگان تابلوهای برق ایران نیز با بیان اینکه مشکل ما توسعه است؛ چراکه اگر توسعه نباشد پروژه پالایشگاه و یا پتروشیمی اجرا نمی‌شود و در نتیجه تابلو نیز ساخته نمی‌شود اظهار داشت: اگر مشکل توسعه قانونمند حل شود موانع پیش‌روی ما نیز برداشته می‌شود. وی گفت: مشکل توسعه نیز عدم خودباوری است؛ به طوری که در حال حاضر نیروی انسانی ایرانی به عنوان مواد اولیه از کشور خارج می‌شود و ارزآور هم نیست. بنابراین می‌بینیم که ما خودمان از تحریم هم برای خودمان بدتریم.
مقیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از دولت می‌خواهیم که مشکلات مربوط به مالیات بر ارزش افزوده و شرکت‌های بیمه‌ای را حل کند؛ چراکه در وزارت دارایی هنوز فرمول خاصی برای اخذ مالیات وجود ندارد تا جایی که بخش‌نامه داخلی در خصوص ارزش افزوده صادر می‌کنند و به مودیان و جراید نیز هیچ اطلاعاتی در این زمینه داده نشده است. در حالی که این رویه در هیچ جای دنیا رسم نیست. وی تصریح کرد: دولت چوب لای چرخ ما می‌گذارد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز فاقد هرگونه مدیریت و برنامه‌ریزی است و سازمان‌های بیمه‌ای نیز خدماتی جز دلال‌بازی و کلاهبرداری ارائه نمی‌دهند.
فرخی عضو هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان تابلوهای برق ایران هم در این نشست خبری با بیان اینکه در حال حاضر دولت بیشتر به دنبال تزریق مسکن به صنایع است اظهار داشت: اکنون دولت به عنوان کارفرمای اصلی به هر بخش معترضی مسکن تزریق می‌کند. ما نیز اکنون به دنبال اصلاح قوانین نیستیم زیرا تا قوانین در مجلس تصویب و اجرا شود زمانبر است. ما به دنبال این هستیم که قوانین موجود اجرا شود. به طور مثال قوانینی که بابت ارائه تسهیلات به صنایع کوچک به مبلغ 16 هزار میلیارد در نظر گرفته شده اجرا شود زیرا ما در خوشبینانه‌ترین شرایط هم نمی‌توانیم از این تسهیلات استفاده کنیم و با بهانه‌های عدم گردش مالی و رسوب سرمایه از این تسهیلات محروم می شویم. وی تصریح کرد: بنابراین ما به دنبال قوانین جدید نیستیم به دنبال مسکن موردی هستیم که حداقل بتوانیم طلبکاران خود که همان مالیات و بیمه‌ها هستند از سر باز کنیم و تقاضای ما این است که قوانین را همانند سایر واحدها برای ما نیز تسهیل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *