هر گونه تغییر قیمت در بازار حتماً باید با اطلاع قبلی و انجام فرآیندهای لازم باشد/ قیمت 5 قلم کالا بصورت هفتگی توسط بازرسان رصد می‌شود

معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: هر گونه تغییر قیمت در بازار حتماً باید با اطلاع قبلی و انجام فرآیندهای لازم باشد و هیچ کدام از تولیدکنندگان یا عرضه کنندگان حق تغییر قیمت در بازار را خارج از این قاعده ندارند.

به گزارش اقتصادملت، عباس تابش در حاشیه ستاد تنظیم بازار در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار موضوع طبقه بندی قیمت گذاری کالاها را داشتیم که بر این اساس تعدادی از کالاها قیمت تثبیتی خواهند داشت و دستگاه‌های دولتی مرتبط با این کالاها مستندات و آنالیز لازم را به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارایه می دهند و این سازمان پس از انجام کارشناسی‌های لازم پیشنهاد خود را برای تعیین و تصویب قیمت به ستاد تنظیبم بازار می دهد.

وی در این خصوص ادامه داد: گروه دوم و بعدی نیز کالاهایی هستند که اتحادیه‌ها و انجمن‌ها با همراهی تولیدکنندگان براساس ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها قیمت پیشنهادی را به سازمان حمایت اعلام می‌دارند و سازمان حمایت با تطبیق قیمت ها با مستندات هیات، قیمت این کالاها را در سامانه 124 درج می‌کند که بعد از ثبت در سامانه عملیاتی می شود.

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: گروه سوم کالاهایی هستند که راساً توسط واحدهای تولیدی قیمت گذاری می شوند و سازمان حمایت و انجمن ها بر آنها نظارت دارند و اگر شکایتی در خصوص قیمت آنها بشود و قیمت تعیین شده با ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمتها تطابق نداشته باشد مورد برخورد قرار می گیرند.

تابش در خصوص دیگر موضوعات مطروحه در جلسه امروز بیان کرد: در این جلسه تأکید شد که هر گونه تغییر قیمت در بازار حتماً باید با اطلاع قبلی و انجام فرآیندهای لازم باشد و هیچ کدام از تولیدکنندگان یا عرضه کنندگان حق تغییر قیمت در بازار را خارج از این قاعده ندارند.

وی اضافه کرد: البته تولیدکننده این حق را دارد که در صورت تغییر مبنایی در متغیرهای قیمت‌گذاری کالای تولیدی خود به سازمان حمایت و سازمان‌های صمت استانی مراجعه و مستندات لازم را ارایه بدهد تا این تغییرات مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت نیاز در تغییر تمام شده آن کالا اعمال شود.

تغییر قیمت ماکارونی بررسی و فرآیند آن در سامانه 124 درج شده است

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تغییر قیمت ماکارونی بررسی و فرآیند آن در سامانه 124 درج شده است. در خصوص لوازم خانگی نیز هر گونه افزایش قیمت بدون انجام فرآیندها مورد قبول نیست و بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار حتما ذینفعان و متصدیان این حوزه سریعاً ظرف امروز و فردا به سزمان حمایت با اسناد و مستندات لازم مراجعه نمایند و اگر تغییر قیمتی تایید گردد، حتماً اعمال خواهیم کرد.

قیمت شکر درب کارخانه 6300 تومان تعیین شد

تابش در خصوص قیمت شکر نیز گفت: در مورد شکر تصمیمات لازم و قیمت گذاری مدیریتی در ستاد تنظیم بازار گرفته شد و بر این اساس قیمت 6300 تومان برای تحویل شکر درب کارخانه تعیین شد که ظرف هفته آتی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بسته بندی‌های این کالا را بر اساس قیمت مبنای 6300تومان تنظیم و ابلاغ خواهد کرد.

وی گفت: علت تاخیر در تعیین قیمت شکر نظارت بیشتر بر شبکه های توزیع بود تا شکر 4200 تومانی حتماً در شبکه توزیع تخلیه بشود و علیرغم این موضوع جاهایی که شکر 4200 هست را رصد می کنیم که حتماً به همین قیمت عرضه شود.

رصد ویژه قیمت 5 قلم کالا بصورت هفتگی توسط بازرسان

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: قیمت 100 قلم کالا را بصورت روزانه رصد می کنیم اما هر هفته رصد 5 قلم کالا بصورت ویژه در دستور کار بازرسان کل کشور است.

تابش در خصوص تخلیه خودروهای صفر کیلومتر در پارکینگها بیان کرد: مهلت داده شده به پارکینگ‌ها 3 خرداد 1399 تمام شده است و از این تاریخ مبنای برخوردی بازرسان و دستگاه‌های نظارتی مواجهه با احتکار است و اگر خودروی صفر کیلومتر کماکان در پارکینگ وجود دارد پرونده اش به عنوان احتکار به تعزیرات ارسال خواهد شد.

وی همچنین در خصوص خودرو گفت: خودرو یک کالای مصرفی است و مبنای معامله، قیمت کارخانه خواهد بود و سازمان حمایت و تعزیرات در امتداد همدیگر کار رصد و نظارت را انجام خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *