ارائه تسهیلات خرید کالا آغاز شد

به گزارش روابط عمومی بانک انصار؛ آیت‌الله‌ ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار از دستور و موافقت رئیس‌کل‌ بانک‌مرکزی برای اجرای طرح‌حاتم و اعطای تسهیلات خرید کالای‌ ایرانی، به عنوان نخستین طرح عملیاتی سالجاری در حمایت از تولید داخلی‌ و تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد.
وی با اشاره به عملیاتی کردن پیشنهادهای ده گانه مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی گفت: اجرایی‌ کردن طرح‌هایی مانند طرح حاتم به منظور تقویت نظام تولید داخلی، توسعه ظرفیت‌های بومی و رونق‌ بخشی به بازار فروش کالاهای ایرانی صورت می‌گیرد و فرصت های مناسبی را برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی فراهم می کند.
مدیرعامل بانک انصار با اشاره به 10 هزار میلیارد ریال اعتبار مرحله نخست اجرای این طرح تصریح کرد: این طرح در قالب ارایه کارت‌حاتم و عقد مرابحه برای خرید کالاهای ایرانی به هر نفر در سقف 100میلیون ریال، با نرخ 15 درصد و بازپرداخت 30 ماهه به اجرا درآمده است.
وی با تاکید برلزوم بسیج همگانی برای تحقق شعار سالجاری افزود: تردیدی نیست اجرای پیشنهادهای بنیادی مقام‌معظم‌رهبری برای اقدام‌ و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی، پاسخ مناسب به دوگانه کاذب «تسلیم» و «تحریم» بوده و می تواند روان سازی بسترهای اجرای سیاست‌های اقتصادی کشور را تامین کند.
مدیرعامل بانک انصار در پاسخ به پرسشی مبنی بر پیامدهای حرکت بنگاه‌های اقتصادی به سوی الگوی اقتصاد مقاومتی گفت: تحرک ‌اقتصادی، ایجاد اشتغال، رفع‌ مشکلات فراروی معیشت، توسعه ظرفیت‌های صادراتی و زندگی عزتمندانه اقشار کم ‌درآمد و آسیب‌پذیر از برکات اهتمام ملی به تحقق شعار سالجاری است.
ابراهیمی اختصاص اعتبار به طرح حاتم را موجب احیای فرایندهای تولیدی در کارخانه‌ها و مراکز تولیدی و گامی جدی برای آغاز رونق بخشی به تولید داخلی دانست و تاکید کرد: حمایت از تولید داخلی نیازمند عزم ملی بوده و استمرار آن می تواند با بی اثر ساختن سیاست‌ های ظالمانه تحریم، بخش عظیمی از اقشار جامعه را به رفع مشکلات معیشتی شان امیدوارتر سازد.
مدیرعامل بانک انصار در پایان ضمن اظهار خرسندی از حمایت و همراهی بانک مرکزی از اقدامات شبکه بانکی در حوزه اقتصاد مقاومتی اظهارکرد: تولید ملی‌ و حمایت ‌از صاحبان‌ سرمایه و تولیدکنندگان داخلی با خصوصی‌سازی واقعی، تشویق سیاست‌های تولیدی، تأکید برخلاقیت و نوآوری و افزایش ظرفیت‌های رقابتی میسر شود.

گفتنی است جزییات مربوط به ویژگی های طرح نحوه ثبت نام، مراحل و چگونگی برخورداری اقشار مختلف از مزایای این طرح، در سامانه ویژه طرح حاتم در سایت بانک انصار تشریح شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *