شرکت سیمرایز می خواهد با استفاده از دانش اندوخته، محصولاتی مختص بازار ایران و منطقه خلیج فارس و دلخواه مصرف کنننده ایرانی را در کلیه صنایع غذایی، نوشیدنی، دارویی، محصولات مراقبت پوست و مو، البسه و شوینده خانگی توسعه بخشد.
تاریخچه سیمرایز با ایران به بیش از 40 سال رابطه تنگاتنگ در صنایع غذایی، نوشیدنی، آرایشی بهداشتی بر می گردد. این شرکت در طول این مدت با تلاش بی وقفه توانست بازار داخلی ایران را به خوبی بشناسد و رابطه ای ماندگار و پایداری را با مصرف کننده ایرانی برقرار کند.
دکتر برترام مدیرکل اجرایی شرکت سیمرایز در این خصوص معتقد است: داشتن سایت رسمی پیشکشی و تاییدی بر تعهد ما به بازار گسترده و جذاب ایران است. ما یک گام از دیگر شرکت های بین المللی فراتر هستیم. موقعیت جغرافیایی کشور ایران در بین اروپا، کشورهای مشترک المنافع و منطقه خلیج فارس از نظر تجاری بسیار حائز اهمیت است و می تواند در آینده باب همکاری ما را در منطقه آسیا گسترش دهد.
وی در ادامه می افزاید: ایران جزء 20 کشور بزرگ اقتصادی دنیا است و از نقدینگی و موقعیت اقتصادی بالایی برخوردار است. این کشور چهارمین کشور غنی از نقطه نظر منابع نفتی و همچنین دارای منابع طبیعی گسترده ای است. کارشناسان انتظار دارند که تولید ناخالص داخلی ایران به زودی دو برابر شود. رابطه تجاری ما با ایران به بیش از 40 سال می رسد. این تجارت توسط نمایندگان مستقل از اواسط دهه 70 میلادی به طور مستمر تاکنون گسترش یافته است. علی رغم تحریم های سخت و موکد از ابتدای جنگ ایران و عراق، سیمرایز رابطه قوی و موثر خود را در حوزه خلیج فارس حفظ کرده است.
مدیرکل اجرایی شرکت سیمرایز با تاکید بر اینکه رابطه کنونی و نزدیک با مشتریان ایرانی هم اکنون با دفتر رسمی سیمرایز پارسیان به مراتب آسان تر و پر رونق تر می شود می گوید: با زیر ساخت های داخلی سیمرایز قادر به تعامل سریعتر و هدفمندتر با مشتریان خود خواهد بود. از این طریق سیمرایز می تواند نیاز مشتریان و تقاضای بازار را به فوریت شناسایی و در توسعه محصولاتش پیاده سازی کند. قطعا با در نظر گرفتن جمعیت تقریبی و تحصلیکرده 80 میلیونی ایران که طبق محاسبات آمار و توزیع کشور 50 درصد آنها زیر 30 سال است تقاضا برای محصولاتی از قبیل عطریات، لوازم آرایشی و بهداشتی، خوراکی با کیفیت بالا در حد استاندارد جهانی زیاد خواهد بود و پتانسیل بازار منطقه برای این محصولات رقمی بیش از 100 میلیون یورو برآورد می شود.
دکتر برترام در ادامه افزود: سیمرایز همواره با کیفیت بالای تولیدات خود و استانداردهای نظارتی شناخته شده است و همین خط و مشی را در ایران ادامه خواهد داد. پایبندی به شرایط و قوانین داخلی حاکم بر شرکت برای کار کردن با ایران در جهت همکاری و فعالیت های دو جانبه ادامه خواهد داشت. این شرکت برای رسیدن به هدف اصلی خود که جلب رضایت مشتری است حاضر به اجرای تمامی دستورالعملی های ارگان های دولتی و نظارتی می باشد.
بر اساس این گزارش شرکت سیمرایز یکی از تامین کننده های جهانی اسانس های آرایشی- بهداشتی، طعم دهنده های خوراکی، دارویی، مواد اولیه پایه آرایشی و مواد اولیه کاربردی است. مشتریان این شرکت شامل شرکت های تولیدکننده عطر، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی، نوشیدنی، صنایع دارویی و مکمل های غذایی هستند. فروش سیمرایز در سال 2015 بیش از دو و نیم میلیارد یورو اعلام شد. با دارا بودن سهم 12 درصد از بازار جهانی، سیمرایز در بین سه شرکت برتر تامین کنندگان جهانی طعم دهنده های خوراکی و اسانس های آرایشی و بهداشتی قرار گرفته است. مقر اصلی سیمرایز در شهر Holzminden در کشور آلمان است و بقیه گروه در 40 نقطه دیگر در 35 کشور در اروپا، آفریقا، خاورمیانه، آسیا، آمریکا و آمریکای لاتین مشغول به کار هستند. سیمرایز در جهت توسعه ایده ها و مفاهیم جدید بازار که بخش ضروری زندگی روزمره را تشکیل می دهد کار می کند. موفقیت اقتصادی و مسئولیت پذیر بودن این شرکت بخشی از این روند است. پایداری مستمر در کلیه بخشها یکی دیگر از مهمترین استراتژی های این شرکت است. سیمرایز نشان کمپانی سبز را در سال 2013 از DQS دریافت کرده است.