رشد 10 برابری شبکه انتقال مخابراتی کشور در سه سال گذشته

محمود خسروی در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با معاونان، مدیران و کارکنان این وزارتخانه افزود: شبکه آی. پی نیز در این مدت رشد هفت برابری را تجربه کرده است.
خسروی گفت: پهنای باند بین الملل نیز در این مدت دچار تحول اساسی شده است و اگر این اتفاق ها روی نمی داد اکنون با مشکل های فراوان مواجه بودیم. معاون وزیرارتباطات تلاش بی وقفه برای توسعه همه جانبه بخش آی.سی. تی کشور را مهمترین برنامه امسال عنوان کرد.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران از همگرایی کافی میان دستگاه ها و نهادهای حاکمیتی برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در سال 1395 خبر داد.
«نصرالله جهانگرد» در این مراسم گفت: هماهنگی ملی برای اجرای طرح دولت الکترونیک در کشور انجام شده است. وی اضافه کرد: تحقق پروژه دولت الکترونیک را برای سال 1395 در دستور کار داریم و هم اکنون در مقطع جمع بندی قرار داریم. رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از برنامه ریزی برای اجرای هشت سیاست مدنظر رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی مرتبط با فناوری اطلاعات خبر داد.
«علی اصغر عمیدیان» در این مراسم اعلام کرد: این موارد در نشستی بررسی و برای آن برنامه ریزی شده است. معاون وزیر ارتباطات گفت: عقب ماندگی های پیشین در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال 1394 جبران شده و سال 1395 زمان نتیجه گیری و بهره برداری از این خدمات است. وی تاکید کرد باید پروانه های فعالیت صادر شده در زمینه تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت برای توسعه خدمات آی.سی.تی به گردش اقتصادی، ایجاد شغل و توسعه کشور منتج شود.
عمیدیان درباره وضع توسعه اینترنت در نقاط دورافتاده کشور که رهبر معظم انقلاب در حکم مربوط به شورای عالی فضای مجازی به آن اشاره داشتند، گفت: تلاش می شود اینترنت پرسرعت به دورافتاده ترین نقاط کشور نیز عرضه شود. بر این اساس امسال در مرحله نخست، اینترنت با سرعت 512 کیلوبیت بر ثانیه را به 25 هزار روستا می بریم. در این زمینه مناقصه انتخاب پیمانکار انجام شده است و برای 18 هزار روستای دیگر نیز مناقصه برگزار می شود. وی افزود: تلفن به همه روستاهای کشور رسیده است و اینترنت رسانی نیز امسال انجام می شود.
معاون برنامه ریزی وزیر ارتباطات از لزوم سرمایه گذاری 200 هزار میلیاردریالی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان امسال خبر داد. برات قنبری در این مراسم اعلام کرد: پارسال قرار بود بودجه این وزارتخانه 25 هزار میلیارد ریال باشد اما در نهایت 17 هزار میلیارد ریال از این بودجه از سوی خزانه محقق شد.
وی ادامه داد: به طور قطع بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات جای سرمایه گذاری و توسعه بیشتری دارد و ما در این مدت سعی کردیم با سرمایه گذاری 40 هزار میلیارد ریالی، بخش خصوصی را نیز به 120 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری تشویق کنیم که تا پایان امسال قرار است این رقم به 200 هزار میلیارد ریال برسد.
مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی در این مراسم گفت: امسال سال تحول اساسی در پست است و زیرساخت های لازم برای آن فراهم شده است. حسین مهری افزود: پست سال 1395 را بدون هیچ گونه بدهی آغاز کرد و این روند را ادامه می دهد. مدیرعامل پست بانک ایران نیز گفت: امسال سال جهش برای پست بانک است وآماده ایم از طرح های وزارت ارتباطات پشتیبانی کنیم.
خسرو فرحی پست بانک را بازوی مالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست.
مدیرعامل شرکت فرودگاهی پیام در این مراسم گفت: مجموعه پیام با وجود همه مشکل ها پارسال را با خودکفایی به پایان رساند. محمدعلی مختاری به سرمایه گذاری 70 میلیون دلاری یک سرمایه گذار آلمانی در سال 1394 در این مجموعه اشاره کرد و افزود: نخستین قرارداد پسابرجامی نیز در این مجموعه و به ارزش 170 میلیون یورو در بخش انرژی با یک شرکت خارجی امضا شد. وی تاکید کرد امسال این روند سرعت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *