بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان نخستین بانک دیجیتال کشور؛ با راه اندازی پیشخوان رسالت؛ به جای مراجعه به شعب بانکها، خدمات غیرحضوری در بستر بانکداری الکترونیکی ارائه می کند.
به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، معاون فناوری و اطلاعات بانک قرضالحسنه رسالت با اشاره به اینکه بهرهگیری از پارهای خدمات بانکی، نیازمند مبادله اسناد و مدارک و دریافت و پرداخت وجوه نقد بوده و انجام آنها مستلزم حضور افراد در شعب بانکها است؛ گفت: بانکداری الکترونیکی و اینترنتبانک نمیتواند پاسخگوی این بخش از نیازهای مشتریان باشد. لذا هم گام بودن و ایجاد همافزایی و بروزرسانی بسترها به منظور ایجاد توانایی و قابلیت توسعه با سرویسهای جدید اساسی است و از این رو استفاده از پیشخوان مجازی بانک قرض الحسنه رسالت انجام فعالیت های بانکی را تسهیل میکند.
سیدمحمد مهدوی افزود: با توجه به چشمانداز ۱۴۰۰ این بانک و تصمیم بر مبنای حذف شعب در بانک قرض الحسنه رسالت نگاه به تکنولوژی و خدمت رسانی در بستری مدرن به وضوح دیده شده و یکی از نیازمندیهای این نگاه، داشتن بستری مناسب برای درخواستهای مشتریان است.
وی با بیان اینکه اپلیکیشن پیشخوان خدمات، با هدف تسهیل درخواستهای مشتریان در بستر اینترنت تولید شده و قصد دارد ابزاری فراهم کند تا حداکثر درخواستهای کاربران چه عملیات بانکی و چه غیربانکی را در بستری غیرحضوری فراهم سازد؛ اظهارداشت: بدین ترتیب مشتریان میتوانند درخواستهای خود را بدون نیاز به مراجعه به شعبه ارائه کنند و این درخواست در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسد.
به گفته مهدوی ماهیت این اپلیکیشن سرویس محور است و در پیشخوان مجازی بانک قرض الحسنه رسالت، آنچه که در اینترنت بانک سایر بانکها، غیرممکن بود را در دسترس مشتریان بانک قرار خواهد داد. همچنین تمام خدماتی که در شعب بانکها ارائه میشود از طریق پیشخوان مجازی به مشتریانی که به هر دلیل امکان حضور در شعب بانک را ندارند، قابل ارائه است.
مهدوی عمده عملیات و سرویسهای پیشخوان خدمات بانک قرض الحسنه رسالت را درخواستهای مربوط به خدمات کارت؛ سپرده؛ تسهیلات؛ چک؛ بانکداری مدرن و… عنوان کرد وگفت: عملیات پیشخوان خدمات در بستر وب بوسیله وب اپلیکیشن صورت میگیرد و در این راهکار بر یکپارچگی و تمرکز عملیات برای فراهم آوردن بهترین تجربه کاری تمرکز شده است. همچنین هر یک از درخواست ها با دیدگاه مشتری محور طراحی و توسعه داده شده است تا رضایت حداکثری کاربران اصلی سامانه، یعنی مشتریان، کارکنان و مدیران بانک را فراهم آورد.