10 درصد سهام پدیده شیمی قرن در بورس عرضه شد

10 درصد سهام پدیده شیمی قرن ظهر امروز در بورس عرضه شد و مدیرعامل و نماینده سهامدار عمده این شرکت با ارائه اطلاعات مالی و عملکردی این شرکت 100 میلیارد تومانی به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش اقتصادملت ، «قرن» اولین شرکت پس از انتقال بورس تهران به ساختمان جدید است.مجید نوروزی معاون ناشران و اعضاء بورس تهران با بیان اینکه 6 شرکت از ابتدای سالجاری در بورس تهران با مجموع سرمایه اسمی 2.9 هزار میلیارد تومان عرضه شده‌اند، گفت: با توجه به عرضه 10 درصدی سهام شرکت‌ها در روز واگذاری؛ ارزش روز و ارزش کل بازار شرکت‌های عرضه شده بالغ بر 20 و 50 هزار میلیارد تومان بوده است. انتظار می‌رود با عرضه اولیه «قرن» 1.7 هزار میلیارد تومان به ارزش بازار بورس تهران افزوده شود.
محمدباقر فاضلیان رئیس هیا‌ت‌مدیره و نماینده سهامدار عمده با اشاره به اینکه «قرن» پس از یک دهه تلاش به بزرگترین تولیدکننده محصولات شوینده در ایران تبدیل شده است، گفت: مجموعه کارخانه اصلی این شرکت در استان زنجان و بخش دیگر در اشتهارد قرار دارد؛ ضمن‌اینکه تمامی تجهیزات در داخل تهیه شده است.
عبدالرضا مظفری مدیرعامل شرکت پدیده قرن نیز در خصوص تاریخچه شرکت گفت: پدیده قرن فروردین سال 89 تاسیس و طی 10 سال اخیر با دو برند اکتیو و حیات شناخته شده است. افزایش سهم فروش، رهبری بازار داخلی و شناخته شدن به عنوان قطب تولیدی محصولات شوینده و بهداشتی در کشورهای منطقه جزو چشم‌‌‌اندازها و افزایش رضایتمندی مشتریان از طریق شناسایی و برآورده‌سازی نیازمندی آنها و بهبود سطح کمی‌وکیفی محصولات با هدف ارتقاء بهداشت خانه و خانواده به عنوان ماموریت این شرکت در دستور کار قرار گرفته است.
وی رشد صنعت شوینده در ایران را بالاتر از میانگین جهانی خواند و افزود: «قرن» سهم 8 درصدی از این بازار طی سالجاری را به خود اختصاص داده که رقم قابل‌‌توجهی است. انواع 130 محصول که طیف وسیعی از انواع مایع‌های لباسشویی، دستشویی، ظرفشویی، نرم‌‌کننده و شامپوهای سروبدن، نرم‌کننده لباس، سفیدکننده و جرمگیر، پاک‌‌کننده سطوح، صابون و انواع پودرهای‌دستی و ماشینی شستشوی البسه را شامل می‌‌شود در شمار تولیدات قرار دارد.
این مقام مسئول ادامه‌‌داد: 80 درصد تولیدات توسط دو سایت اصلی زنجان و اشتهارد و 20 درصد دیگر توسط شرکت‌‌های دیگر به صورت کارمزدی در حال تولید است. این شرکت با برنامه‌‌ریزی زیرساختی برای توسعه بازار، صادرات محصولات به عمان و عراق را از سال گذشته شروع کرد؛ ضمن‌‌اینکه شناسایی بازارهای تاجیکستان، ترکمنستان و ارمنستان و بازار هدف اوراسیا هم برای ورود مدرن و پایدار در حال مذاکره است.

مظفری از برنامه دستیابی به سهم بازار 10 درصدی در افق 1400 خبر داد و گفت: برای توسعه شرکت و تولید محصولات جدید متناسب با نیازهای جامعه در حال پایه‌‌‌گذاری هستیم؛ ضمن‌‌اینکه برنامه افزایش صادرات به میزان 10 درصد از فروش سالانه در افق چشم‌‌انداز قرار گرفته است.
کاهش سهمیه و رکورد جدید 1.4 میلیون نفری
بر اساس این گزارش هر سهم پدیده شیمی قرن در بازار دوم بورس با ۱۷۰۰ تومان کشف قیمت شد.
این عرضه شامل 100 میلیون سهم «قرن» با محدوده قیمتی 1600 تا 1700 تومانی هر سهم و سهمیه 100 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی بود، اما مانند همیشه به دلیل استقبال زیاد سرمایه‌گذاران، سهمیه هر فرد به 67 سهم کاهش یافت که به نقدینگی 113 هزار و 900 تومانی نیاز بود .
به این ترتیب یک‌‌ میلیون و 492 هزار و 537 نفر خریدار «قرن» شدند تا رکورد قبلی تعداد مشارکت‌‌کنندگان در عرضه‌‌های اولیه که مربوط به هفته پیش و گروه توسعه مالی مهر آیندگان با یک میلیون و 397 هزار و 115 بود شکسته و آمار جدیدی ثبت شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *