سالی ویژه برای اقتصاد ایران

سند برجام به همت و درایت کارگزاران شایسته و فرزندان برومند این آب و خاک، ایستگاه فرجامین خود را پشت سر گذاشت و اکنون پس از الغای تحریم‌ها، دیدگان ما را بر چشم‌اندازی نوین گشوده است.
امروز اقتصاد ایران تهدید بیرونی را به طور موثری از سر خود تارانده و نوبت مصاف با چالش‌های درونی فرا رسیده است. برای شکوفا کردن ظرفیت‌های خفته در اقتصاد ایران، ابتدا باید بیماری‌های مزمن این پیکره را علاجی موثر بیابیم.
اگرچه باز شدن درهای اقتصاد به سوی جهان، عامل خارجی تحریم ظالمانه را رفع کرده است، اما اقتصاد ما در دل خود دغدغه‌ها و چالش‌هایی دیرپا دارد که در طول سالیان نه تنها مرتفع نشده؛ بلکه بر وخامت آن نیز افزوده شده است.
به طور مشخص در سال آتی، اقتصاد ایران به همآوردی چالش‌هایی چون تامین مالی بنگاه‌ها، بودجه دولت، رکود تولید و سکون بازارها، انباشت بدهی دولت به صندوق‌ها و پیمانکاران، تامین انرژی مورد نیاز برای توسعه و رشد پیش‌بینی شده، مهیا کردن زیرساخت‌ها، بیکاری، اقتصاد متکی به نفت و چالش قیمت نفت، نرخ بهره،  چند نرخی بودن ارز و … خواهد رفت.
توفیق دولت در مهار تورم نشان داد که در صورت اجماع سیاستگذاران و آحاد جامعه و همچنین تدبیر و تعقل در تدوین برنامه ها و استراتژی‌ها؛ درمان دردها میسر است. باید با عظمی راسخ و با توجه به سرمایه بی‌بدیل «امید» که اکنون بر فضای جامعه حاکم شده است، وزنه‌ها را از پای اقتصاد ایران باز کنیم و به این پیکر عظیم، توان دویدن دهیم.
از اهداف کلیدی در همایش «دورنمای اقتصاد ایران در سال ۹۵» طرح چالش‌های اقتصادی سال آینده، بررسی دقیق آنها و رونمایی از راهکارها و سناریوهای مواجهه با این چالش‌هاست.
به همین منظور همایش «دورنمای اقتصادی سال ۹۵» توسط موسسه اقتصاد ایرانیان 12 اسفند ماه در هتل آزادی برگزار می شود. در این مراسم بزرگان عرصه اقتصاد ایران با حضور خود  تصویری شفاف‌ از سال اقتصادی آینده را ترسیم خواهند کرد. سالی که امید است همه فصل های آن برای اقتصاد کشورمان فصل بهار باشد و هنگامه‌ شکوفایی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *