آغاز جلسات تعیین تعرفه‌ واردات سال ۹۵ در دولت

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این مراسم  با بیان اینکه جلسات تعیین تعرفه واردات کالاها برای سال ۹۵ از دو هفته آینده در دولت آغاز خواهد شد، گفت: در مورد تعرفه خودرو هم تصمیم می‌گیریم. وی گفت: هنوز سیاست خاصی از سوی دولت در خصوص تعرفه واردات کالاها برای سال ۹۵ تعیین نشده و قرار است دولت در این زمینه تصمیم بگیرد.
وزیر صنعت معدن و تجارت در ادامه افزود: از دو هفته آینده جلسات دولت در خصوص تعیین تعرفه ورود انواع کالا در سال ۹۵ آغاز خواهد شد که در مورد خودرو هم تصمیم گیری می شود. وی تصریح کرد: اگرچه هم اکنون یک و نیم ماه از اجرایی شدن برجام گذشته است اما در حال مذاکره با ۳ تا ۴ گروه خودروساز خارجی هستیم و با دایملر بنز بر روی خودروهای سنگین توافقاتی صورت گرفته است.
نعمت زاده در پاسخ به این پرسش که گویا بنز شروط ایران را نپذیرفته است، گفت: شروط ایران برای مشارکت با بنز کاملاً پذیرفته شده و توافق لازم حاصل شده است. وی در ادامه در خصوص تغییر سهم چینی ها در شراکت با خودروسازی ایرانی گفت: به هر حال در دوران تحریم بسیاری از کشورها مراودات خود را با ایران قطع کرده بودند و تحریم سراسری علیه ایران حاکم شده بود اما چین در این دوران با ما همراهی کرد و طبیعی است که برای تامین نیازمندی سازندگان خود، به این سمت حرکت کردیم که از توانمندی‌های این کشور بهره بگیریم.
این عضو کابینه یازدهم خاطرنشان کرد: البته چین توانمندی بالایی در صنعت خودروسازی دارد و در برخی از صنایع کاملاً با استانداردهای روز اروپا کالا تولید کرده و به بازارهای جهانی عرضه می کند. وی خاطرنشان کرد: چین صنایع پیشرفته ای دارد که حتی به بوئینگ هم قطعه صادر می کند و بنابراین صرف چینی بودن یک کالا به معنای نامرغوب بودن آن نیست اما هم اکنون که فضا باز شده، رقابت را در پیش خواهیم گرفت.
نعمت زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صنعت خودرو به دلیل برخی کم کاری‌های خود در گذشته و تبلیغات دیگران مظلوم واقع شده است، خاطرنشان کرد: تصمیم گرفته ایم تا توانمندی‌های صنعت خودرو را به نمایش بگذاریم و به هر حال از مردم هم می خواهیم که در این زمینه خودروسازان کشور را نقد کنند.
وزیر صنعت معدن و تجارت خاطرنشان کرد: دنیا باید بداند که ایران وضعیت مناسبی در صنعت خودرو دارد و البته در جهت ارتقای محصول و گشودن بازارهای خارجی نیز با شرکت‌های معتبر دنیا همکاری خواهیم کرد. وی خاطرنشان کرد: توانمندی‌های صنعت خودروی ایران باید به دنیا شناخته شود تا در نهایت خودروهایی تولید شود که آحاد ملت به سوار شدن بر آنها افتخار کنند.
بر اساس این گزارش در این نمایشگاه 212 شرکت داخلی در فضای نمایشگاهی با وسعت 35 هزار مترمربع آخرین محصولات مرتبط با خودرو که در داخل کشور تولید شده است و همچنین خودروهای تولید داخل را به معرض نمایش گذاشته اند. این نمایشگاه تا 12 اسفندماه برقرار است و علاقه مندان و متخصصان و فعالان صنعت خودرو می توانند از ساعت 12 تا 20 با حضور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در این نمایشگاه حضور پیدا کنند. همچنین در کنار این نمایشگاه، سومین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران نیز فردا و پس فردا با رویکرد رقابت پذیری و همکاری های بین المللی برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *