صادرات گاز؛ اولویت نخست

بیژن زنگنه پس از دیدار با یوسف بن علی وزیر خارجه عمان به گفت‌وگوی مفید و بسیار خوب با هیئت عمانی اشاره کرد و افزود: ایران و عمان علاقمند به گسترش روابط و سرمایه گذاری مشترک در دو کشور هستند و تلاش می کنند اقدامها و زیر ساختهای لازم را برای گسترش این روابط ایجاد کنند. وی مهمترین کار مشترک با عمان در حوزه نفت و گاز را احداث خط لوله صادرات گاز ایران به عمان عنوان کرد و درباره دیگر محور مذاکرات گفت: در این دیدار درباره سرمایه گذاری مشترک در حوزه پالایش، ذخیره سازی نفت، فرآورده و توسعه صنایع پتروشیمی در دو کشور بحث و گفتگو شده است.
زنگنه نسبت به گسترش روابط میان تهران و مسقط ابراز خوشبینی کرد و با بیان اینکه این کشور در دوران سختی در کنار ایران بوده است، افزود: بدون شک روابط دو کشور در دوران پساتحریم افزایش می یابد.
به گزارش روابط عمومی وزارت نفت؛ علی السنیدی وزیر تجارت و صنایع عمان، سالم الاسماعیلی رئیس سازمان گسترش و سرمایه گذاری و توسعه صادرات، حمود الزدجالی رئیس بانک مرکزی، عبدالرزاق الرئیسیف رئیس اجرایی بانک مسقط، سعود بن احمد البروانی، سفیر سلطان نشین عمان در تهران، عزان بن قاسم البوسعیدی، مدیرکل برنامه ریزی و پژوهشها در سازمان و … در دیدار با وزیر نفت حضور داشتند. سلطان نشین عمان در سالهای اخیر رویکرد مستقلی را در عرصه سیاست خارجی و تحولات منطقه در پیش گرفته است، این کشور در جریان مذاکرات هسته ای ایران و گروه ١+٥ نیز نقش بسیار مهمی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *