به گزارش ایسنا، فرهاد پرورش در حاشیه فرود نمادین ایرباس 350 در فرودگاه مهرآباد با بیان این مطلب تصریح کرد: در طول روزهای گذشته متاسفانه انتقادات زیادی درباره چرایی خرید ایرباس 380 مطرح شده است. این در شرایطی است که ایران در طول دوران طولانی تحریمها نتوانست هواپیمای زیادی وارد کند و این موضوع شرایط ناوگان را با دشواری جدی مواجه کرده است. وی ادامه داد: از اینرو ایرانایر در طول مدت طولانی که برای مطالعه و بررسی هواپیماهای جدید زمان داشته تمام جوانب بازار را در نظر گرفته است و اگر هواپیمایی در سبد خرید ما قرار گرفته قطعا برای آن دلیلی منطقی وجود داشته است. مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر با بیان اینکه هنوز قرارداد خرید ایرباس 380 قطعی و نهایی نیست، تاکید کرد: ما شرایطی را در این قرارداد پیشبینی کردهایم که ورود هواپیماهای جدید منوط به شرایط ایران و فراهم آوردن مقدمات لازم باشد. در صورتی که تا سال میلادی مورد نظر این شرایط فراهم نشود ورود 380 متوقف شده و به جای آن هواپیماهایی جایگزین مانند ایرباس 350 وارد میشود. پرورش همچنین درباره قرارداد ایرانایر با شرکت ایتالیایی ATR برای ورود هواپیماهای کوچک به کشور نیز گفت: با توجه به اینکه در کشور ما تعداد فرودگاهها بالا بوده و تعداد هواپیماها پایین است، قطعا باید طوری برنامهریزی شود که بتوانیم از فرودگاههای کوچک نیز حداکثر استفاده را ببریم از اینرو طرح خرید هواپیماهای کوچک شرط ATR مطرح شد که میتواند برای ما گزینه بسیار خوبی باشد.