ایجاد تسهیلات اقساطی سفر برای کارکنان دولت

محسن قریب در تشریح برنامه های گردشگری و هتلداری شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی در سال 95 به ایجاد تسهیلات سفرهای اقساطی برای کارکنان دولت و بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم که برای همه کارمندان دولت، سازمان ها و شرکت هایی که بتوانند تعهد برای برگشت اقساط را بدهند از ابتدای سال 95 در اقساط 6 ماهه سفرهای ارزان را اجرایی کنیم. قریب افزود: بر این مبنا مبلغی را کارکنان به صورت پیش پرداخت می پردازند و مابقی نیز براساس قرارداد با سازمانها و مراکز آنها اقساطی کسر خواهد شد.
به گفته مدیر عامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی در این طرح تخفیف هایی را نیز برای کارکنان دولت در استفاده از هتل ها در نظر گرفته شده است.
قریب در ادامه سخنان خود همچنین با اشاره به شرایط ورود جمهوری اسلامی ایران به وضعیت پساتحریم در رقابتی شدن خدمات در هتل های کشور اظهار داشت: اگر شرکت های سرمایه گذاری خارجی برای ساخت هتل های 5 ستاره اقدام کنند بطور یقین هتل های 5 ستاره کنونی کشورمان در رقابت با هتل های اروپایی به ترازهای 3 و4 ستاره نزول پیدا می کنند. مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی تصریح کرد: در نتیجه رقابت در عرصه داخلی برای سرمایه گذاری های بیشتر داخلی برای ساخت هتل های 5 ستاره نیز بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.
قریب در ادامه با اشاره به اینکه ایران یک برجام خارجی را پشت سر گذاشته است و باید یک برجام داخلی را نیز پشت سربگذارد توضیح داد: برجام داخلی بخش های خصوصی در عرصه گردشگری با قوای سه گانه، ستاد مشترک ارتش و صدا و سیما خواهد بود که باید تفاهم های  بیشتری برای رسیدن به چشم انداز حدود 20 میلیون گردشگر را به ایران داشته باشیم.
مدیر عامل گروه سرمایه گذاری گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی در ادامه از ساخت  نخستین هتل سبز ایران در اصفهان در سال 95 خبر داد و گفت: با توجه به استانداردهای جهانی، اهتمام ویژه به محیط زیست و در نظر گرفتن کمترین آلودگی محیطی و نبود زباله این هتل ساخته خواهد شد. قریب اظهار داشت: این هتل با تمام الزامات و استانداردهای جهانی در شهر اصفهان ساخته می شود حتی خودروهایی که مبانی محیط زیست را رعایت می کنند وارد کشور می شوند و در اختیار دفاتر تاکسیرانی قرار داده می شود تا برای این هتل مورد استفاده قرار گیرد.
وی همچنین به قدمت هتل های شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی بالغ بر 40 سال است و غالباً مستهلک بوده عنوان کرد: براین اساس طرح توسعه هتل هایمان را در دستور کار داریم به طوریکه تا 5 سال آینده 10 هتل جدید با تجهیز 10 هزار تخت و با احداث دو هزار و 500 اتاق ساخته می شود.

وی همچنین از برگزاری همایش «سفر پاک» در اصفهان خبر داد و گفت: این برنامه روز اول اسفند ماه درباره هتل های سبز و خودروهای هیبریدی با حضور مدیران ارشد هتل های چهار و پنج ستاره، شرکت های خودروسازی و مقامات استانی و چهار میهمان خارجی و یا مدیران هتل های بین المللی برگزار می شود. قریب افزود: این همایش یکروزه با هدف ساخت و توجه به هتلهای سبز در کشور و ادامه این روند انجام خواهد شد.
قریب در ادامه اظهار داشت در سال جاری توسط صندوق بازنشستگی برای 90 هزار بازنشسته بودجه سفر به صورت یارانه تخصیص داده شده که از این تعداد 20 هزار نفر در مراکز اقامتی ایرانگردی و جهانگردی اقامت داده می شوند و امیدواریم تا ارایه اینگونه خدمات به بازنشستگان بیشتر شود.
مدیرعامل گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی با اشاره به میزان علاقه مندی کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری در ایران به ویژه پساتحریم اظهار داشت: طی سه ماه گذشته با حدود 15 هیات خارجی در این زمینه جلسه برگزار کرده ایم و آنها علاقه مندی خود برای حضور در بازار ایران و سرمایه گذاری را اعلام داشته اند. قریب افزود: تفاهم و مذاکرات با بسیاری از آنها نیز تقریبا نهایی شده و در آینده نزدیک کارها عملیاتی و اجرایی خواهد شد. وی از کره، امارات، ترکیه، مالزی و انگلستان به عنوان کشورهای طرف مذاکره نام برد و گفت: البته به تعداد آنها افزوده می شود.
مدیرعامل گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه متأسفانه در طول یک سال فقط 100 روز مردم وقتشان را برای سفر اختصاص می دهند و 250 روز هتل ها خالی از مسافر هستند، گفت: یک هتل 100 اتاقه در بهترین شرایط شاید 60 درصد اتاق هایش پر شود و این به معنای آن است که هتل ها نمی توانند به سودهی مناسبی برسند.
قریب با اشاره به اینکه برای ساخت یک هتل توسط سرمایه گذار خارجی به 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، خاطرنشان کرد: این درحالی است که سرمایه گذار خارجی سوالات متعددی در زمینه قانون کار در ایران و مسائل فرهنگی و ارزشی در کشورمان دارد زیرا با این مباحث در کشورهای دیگر روبرو نیست. وی گفت: بنابراین می طلبد برخی محدودیت ها با تصمیم گیری های به موقع برطرف شود تا ما بتوانیم با سرمایه گذاری مناسب در عرصه گردشگری به سیستم بین المللی هتلداری دنیا متصل شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *