به گزارش روابط عمومی بانک ملی؛ با گذشت بیش از 10 روز از ساماندهی تراکنشهای الکترونیک بانک ملی ایران بر روی دستگاههای پایانه فروش و درگاههای اینترنتی، بیش از یک میلیون تراکنش الکترونیک غیرواقعی این بانک کاهش یافته که نقش موثری در کاهش هزینههای مربوطه و افزایش کارایی سامانههای بانکداری الکترونیک و کیفیت خدماترسانی این بانک داشته است. پرداخت قبوض و خرید شارژ از طریق پایانههای فروش و درگاههای اینترنتی این بانک برای دارندگان کارتهای بانکی بدون پرداخت هزینه صورت میگیرد و همین موضوع باعث می شود برخی دارندگان کارتها به صورت انبوه، تقاضای خرید شارژ و پرداخت قبوض داشته باشند که با توجه به کارمزدهای پرداختی بانکها به شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP)، هزینههای زیادی در این موارد برای بانکها ایجاد میشود.